Az E-Business júliusi jelentése szerint a felhasználókat rettentően zavarja a rengeteg reklám, emiatt 27%-uk panaszkodott. Emellett a biztonsági beállítások elégtelensége is kevéssé óvja meg szerintük privát szférájukat, erről árulkodik az a számadat, miszerint az előző évi értékhez képest 1.4 százalékkal kevesebben vélték úgy, megfelelően védik ottani személyes adataikat. Ráadásul ezeknek a biztonsági beállításoknak a kezelése túlságosan bonyolult, emellett folyamatosan változik is, valamint az alapértelmezett értékek sem érezhetően a biztonságosságot helyezik rendszerint előtérbe.

Lehetett néhány ellentmondást is felfedezni a válaszokat illetően, például a megkérdezettek mindössze 28 százaléka nyilatkozott úgy, hogy mobileszközéről is használja a Facebookot, ám erről a közösségi oldal által publikált növekedési mutatók mást mondanak. Ennél könnyen elképzelhető például, hogy a fiatalabb korosztályból nem kérdeztek meg elengedő számú alanyt, ami torzíthatta a valós arányt. A felmérésben egyébként hét különböző közösségi oldalt elemeztek, a Facebook mellett szerepelt még a Wikipédia, a Pinterest, a Google Plus, a YouTube, a Twitter valamint a LinkedIn is. Az ACSI (American Customer Satisfaction Index) szerint a reklámok és a privacy miatt ebben a megmérettetésben a Facebook és a LinkedIn végzett az utolsó helyen.

Az adatvédelmi kérdésben nyilvánvalóan sokkolóan hatott az ottani közegben a múlthavi NSA lehallgatási botrány kipattanása, aminek a Facebook is gyaníthatóan a részese volt valamilyen módon és bár az adatvédelem terén korábban is és folyamatosan történnek különböző pozitív lépések is a negatívak mellett az üzemeltetők részéről, a tanulmány szerint a Facebook esetében ezek láthatóan messze nem elegendőek ahhoz, hogy a felhasználók aggodalmait teljességgel szerte*****zlassák.