Akik ismerik a PC Guru Online "Ezzel játszunk..." videósorozatát, tudják, hogy néhány béna vicc és egy-egy játék párosítása néha egész fárasztó szórakoztató eredményt szülhet. Ám arra valószínűleg nem gondolnak, hogy vannak, akik teljes állásban űzik a játékok YouTube-os osztását, sőt, egyesek még meg is tudnak gazdagodni mindebből. Azaz hogy egy ember: Felix Kjellberg, alias PewDiePie csatornája közel 28 millió feliratkozóval rendelkezik, a derék Felix pedig évi 4 millió dollárt szakít a túljátszott videóival, ami több mint 900 millió forintnak felel meg.

Bár Kjellberg sipítozós hangjáról és halálosan béna indie szörnyszülöttek bemutatásáról híres elsősorban, a videóit elnézve pedig még az épelméjűségét is kétségbe vonhatja az átlag látogató, a helyzet az, hogy egy igenis tiszta fejű, intelligens fiatalemberről van szó, aki saját bevallása szerint kissé nehéznek érzi a siker súlyát.

"Nagyon király ennyire befolyásosnak lenni, de ugyanakkor kicsit ijesztő is. Annyira központi szereplő vagyok most a YouTube-on, hogy állandóan reflektorfényben vagyok, és ez nagyon sok kérdést felvet, mint például, hogy miért lettem ekkora. Én is sokkal szívesebben vennék mondjuk egy 5 milliós feliratkozó-számot." -- fogalmazott Kjellberg a Wall Street Journalnak adott interjújában.

Elmondta továbbá, hogy szerinte a legnagyobb különbség közte és más szórakoztató műsorok készítői között az, hogy nagyon komolyan veszi a rajongók reakcióit, és mindig igyekszik azt szállítani, amit az emberek látni szeretnének, azaz teljesen alárendeli magát a sok-sok millió néző akaratának. Ez megmagyarázza, miért nem mutat fel komolyabb fejlődést a PewDiePie csatorna: a videók minősége, felépítése, illetve a jellegzetes viccek évek óta ugyanolyanok, mégis PewDiePie a 2013-as év második felének legnézettebb YouTube-osa lett.

PewDiePie