• Bemutatkozott a SteamVR
  • Az eszköz a RE Vive nevet kapta
  • A HTC gyártja
  • Két, 1200x1080 felbontású, 90 fps frissítési sebességű kijelző
  • Giroszkóp, gyorsulásmérő és lézeres pozicionáló
  • Mellékelnek egy SteamVR Base Station berendezést is, ami a játékos mozgását követi
  • A HTC RE Vive még idén megjelenik

A Valve nem várta meg a GDC-t, és már most bemutatta a világnak a virtuális valóság szemüvegét, amit valójában nem is ők, hanem a HTC készít, a Valve „csak” a technikai hátteret adja. A periféria a HTC RE Vive (vagy egyszerűen csak Vive) nevet kapta, a gyártó pedig nem aprózta el a dolgokat a specifikációk terén: a szemünk előtt egy-egy, 1200x1080 felbontású, 90 fps frissítési sebességű kijelző helyezkedik el, ami a HTC szerint nélkülözni fogja a piacon most megtalálható megoldásoknál előforduló képvibrálást. Ezen felül van beépített giroszkóp, gyorsulásmérő és lézeres pozicionáló, amik együttesen precíz mozgáskövetésre képesek, hogy szabadon forgathassuk a fejünket játék közben -- és ez még mindig nem minden!

A szemüveg mellé készül egy bizonyos SteamVR Base Station (ezt mellékelik), ami egy legfeljebb 4,5-szer 4,5 méteres négyzetben követni tudja maga a játékosnak a mozgását, hogy akár lépéseinkkel irányítsuk a karakterünket. Természetesen lesz hagyományos módja az irányításnak, a HTC ugyanis készít vezeték nélkül kontrollereket, és noha ezt külön nem mondták, szinte biztos, hogy a meglévő perifériáink is működni fognak.

Mindennek a lelke a Valve-féle SteamVR technológia, amit már most támogat a Bossa Studios, a Vertigo Games, a Dovetail Games valamint a Google, az HBO és a Lionsgate is, jelezve ezzel azt, hogy a Vive nem kizárólag játékokhoz lett kitalálva.

A tervek szerint a HTC RE Vive még az idén, 2015-ben meg fog jelenni, de előtte, tavasszal a fejlesztői példányok mennek ki. További részletek a jövő heti GDC-n várhatóak.