Október 18. – „Fekete Vasárnap”

Az Infinity Ward közösségi vezetője, Robert Bowling a BASHandSlash nevű Call of Duty rajongói oldallal készített interjújában kijelentette, hogy az MW2 PC-s kiadása nem támogatja a dedikált szervereket és ezzel együtt a felhasználó modifikációkat. A jól megszokott rendszer helyett egy úgynevezett IW.net fog gondoskodni a multiplayer élményről mégpedig úgy, hogy a rendszer saját maga dönti el, hogy hol vannak a legmegfelelőbb körülmények a játékhoz, figyelembe véve azt, hogy a keresőben milyen kritériumokat adtunk meg, illetve azt is nézi, hogy a szerveren velünk egyforma képességű emberek játszanak-e. 

A PC-s rajongóit tábor ezt a döntést nem nézte jó szemmel és számtalan fórumtémát nyitottak, melyekben vad viták alakultak ki a rendszer szükségességéről, és természetesen egy petíció is létrejött, amelytől azt remélik a rajongók, hogy visszakapják a dedikált szervereket.

Október 19.

Az MW2-bojkott rövid idő alatta figyelemre méltóan sok aláírást gyűjtött össze (53 ezret), ami azt illeti, olyan sokat, hogy az Infinity Ward nem nézhette tétlenül. Robert Bowling ki is jelentette, hogy nem fogják figyelmen kívül hagyni a petíciót.

Ugyanezen a napon kiderült az is, hogy a Modern Warfare 2 PC-s átirata mégsem fog késni, tehát a konzolos verziókkal egy időben, november 10-én fog a boltokba kerülni, valamint arra is fény derült, hogy a cucc 18-as korhatár-besorolást kapott.

Október 20.

Robert Bowling személyes blogján egy testes bejegyzésben leírta, mit tud és miért jó az IW.net. A szöveg fordítását a kapcsolódó hírben olvashatjátok, ide most csak röviden a fontos tudnivalókat írom. 

  • A rendszer saját maga dönti el, hogy számunkra melyik szerver a legmegfelelőbb, mi csak azt tudjuk beállítani, hogy milyen játékmódban milyen játékszabályok szerint akarunk játszani.
  • Az IW.net arra törekszik, hogy olyan szerverre dobjon be minket, ahol a legkisebb a ping és ahol a képességeinknek megfelelő játékosok lövöldöznek.
  • Továbbra is létrehozhatunk privát szervereket, ahol mi irányítunk mindent, de modokat természetesen nem telepíthetünk.
  • A barátlisták segítségével meghívhatjuk a haverjainkat játszani, sőt akár csoportosan, a klánunkkal együtt vonulhatunk szerverről szerverre, illetve meghívhatunk más klánokat egy privát szerverre.
  • A Valve-Anti-Cheat rendszernek hála elméletben kevesebb csalóval lesz dolgunk.

Talán mondanom sem kell: a cikk kevés ember győzött meg az IW.net szükségességéről, elvégre a petíció mostanra már 90 ezer aláírásnál tart (jegyezzük meg, hogy csak három napja indult!), a dühös emberek pedig egyre több helyen kritizálják az IW döntését, közülük pedig drwheel volt az, aki a legértelmesebben, habzó száj nélkül fejtette ki a mondandóját. Szerinte az új rendszernek számunkra -- a mostani ismereteink alapján -- nincs olyan előnye, ami miatt érdemes volna átváltani, az IW szemszögéből viszont már annál inkább, hiszen pénzt tudnak kérni a modokért és pályacsomagokért, meghatározhatják a játék élettartamát (bármikor leállíthatják a szerverek támogatását), és ami a legfontosabb, jelentősen visszaszoríthatják a kalózokat. A PC-s tábor pedig csak „szenvedni” fog, mégpedig az alábbi okok miatt:

  • A szerverek sebessége nem mindig lesz olyan, amit az IW ígért, hiszen nem valami komoly, üzleti kapcsolat áll majd a szerverek mögött.
  • A modder-közösség megszűnik.
  • Azzal, hogy nincsenek külön szerverek, nem jöhetnek létre rajongó csoportok, amik egy vagy két szervert részesítenek előnyben.
  • Lerövidül a játék élettartalma.
  • A klánszervereket biztosító cégek komolyan megérzik majd a dedikált szerverek hiányát.

(Drwheel videóit itt és itt lehet megnézni.)

Október 21.

A fejlesztők két vezetője, Jason West és Vince Zampella a GameInformer stábjával készített interjúban kifejtették az okokat, amiért nem lesznek dedikált szerverek.

Elmondásuk szerint a fejlesztés során a játékosoknak nyújtandó élményre koncentráltak, mintsem a modderekre, az IW.net pedig megadja a tökéletes élményt, sőt még a kalózokat is visszaszorítja, ami nagyon fontos dolog számukra, hiszen a felméréseik szerint a játékosok 60 százaléka warez Modern Warfare-rel játszott online.

Arra kérdésre, hogy miért nem lehetnek dedikált szerverek és IW.net egyszerre, a duó azt a választ adta, hogy az kettészakítaná a közösséget.

A petíció átlépte a százezer aláírást.

Október 23.

Steve "Lelldorianx" Burke megelégelte, hogy a petíció semmit sem ér, és egy bojkottot indított melyben arra szólít fel mindenkit, hogy ne vegyék meg a játékot és mondják le az előrendeléseiket, ne beszéljenek se a fejlesztőkről, se a kiadóról, se magáról a játékról, hacsak nem a bojkottról van szó, hagyják el teljes mértékben a hivatalos fórumot, és ameddig nem teljesítik a követeléseiket, ne vegyenek semmilyen Infinity Ward játékot se most, se később. 

A nap folyamán kiderült, hogy a játék Steamworks támogatással érkezik, tehát Steam achievementekre és Steam Cloudra kell számítani, illetve azt is megtudtuk, milyen gépen hajlandó elindulni a játék.

Mint láthatjuk, egy eléggé eseménydús hét áll mögöttünk, melynek során sokan hitüket vesztették a játékban, sőt egyesek eleget téve Lelldorianx felszólításának, nem is veszik meg játékot és inkább kivárják a dedikált szerverekkel ellátott Bad Company 2-t. Mások szelídebb módszereket alkalmazva inkább egycsillagos értékeléseket adnak az Amazon oldalán (162 ilyen értékelés született, melyeket persze már eltüntettek), valamint olyan szervereket indítanak, amelyeknek a nevében a Bojkottáld az MW2-t felirat szerepel. Azonban nem kell félteni az Activisiont és az Infinity Wardot, hiszen a szakma egyik legjobb elemzője, Michael Pachter szerint a játékból a karácsonyi szezonban 14 millió példány fog elkelni, a megjelenésének első évében pedig 17-18 millió példány!