Azt eddigi is tudtuk, hogy a Naughty Dog Uncharted-sorozatának májusban bemutatkozó epizódja, A Thief’s End gyönyörűen fest majd a tévéképernyőkön, ám a játék legfrissebb fejlesztői videójából kiderült, hogy a programozók valami elképesztő részletességgel alkották meg Nathan Drake aktuális kalandját.

Az első újgenerációs konzolra megjelenő epizód esetében a csapat igyekezett a Sony masinájában rejlő erőforrásokat maximálisan kihasználni, hogy minden elemében tökéletesre csiszolt programot nyújthassanak át a rajongóknak. Ehhez pedig olyan apróságokra is odafigyeltek, mint a vezethető járművek kerekeinek úttartása, vagy éppen piacon elgázolt bódékból szerteguruló gyümölcsök fizikája. Persze a fejlesztők nem vesztek el a részletekben, hanem magát a játékmenetet is megreformálták, ami ezúttal sokkal nagyobb szabadságot garantál a játékosok számára, mint eddig valaha. Ilyen újdonság lesz például a kötél használata, mellyel nem csak az elérhetetlennek tűnő helyekre juthat el Nathan, hanem bizony a harcok során is bevetheti váratlan támadások véghezviteléhez. Ami a harcokat illeti, az ND sokat átemelt másik sikerjátékából, a The Last of Us-ból A Thief’s End-be, példának okáért a lopakodás nagy hangsúlyt kap ezúttal, vagyis nem kel feltétlenül összeakasztanunk a bajszot minden egyes őrrel, vagy ellenféllel, hanem ügyesen elsurranhatunk mellettük.  

Eközben persze az animációkért felelős munkatársak sem lazsáltak, és teljesen átdolgozták az Uncharted-széria egyik központi játékmenet elemét, a mászást. Natahant az új részben elképesztő precizitással irányíthatjuk a megmászható falakon, sziklákon, az analóg karokkal mindkét kezét oda pozícionálhatjuk, ahová csak szeretnénk. De ha éppen egy mozgó járműre mászunk fel kedvenc kincsvadászunkkal, akkor ne lepődjünk meg, ha az autó egy kicsit megbillen Nathan súlya alatt, ugyanis a karakter és a környezet interakciójára, fizikai hatásaira is roppant mód odafigyeltek a szakemberek.

Persze nem csak a főszereplőre koncentrált a Naughty Dog, a mesterséges intelligencia is minden eddiginél okosabbá vált. Az ellenfelek már nem előre szkriptelt jelenetek szerint mozognak a pályán, hanem maguk döntik el, hogy miként próbálják nyakon csípni hősünket. Így nem rohannak majd bele eszetlenül a gépfegyvertűzbe, hanem kiválasztják a legmegfelelőbb, fedezékekkel határol útvonalat a támadáshoz. Mit tehetnék még hozzá ehhez? Talán csak annyit, hogy tűkön ülve várjuk a premiert.