A Cult of Rapture oldalán olvasható a második felvonása az „író-olvasó találkozónak” (az elsőt lásd a kapcsolódó hírben), angolul nem tudóknak álljon itt egy összefoglaló:

A PC-s verzió DVD-n fog megjelenni, és az Unreal 3 motor erősen módosított verziója hajtja; a srácok fogalmazása szerint kitapostak belőle mindent, amit lehetett – kezdésnek jó volt, de a Bioshock kedvéért egy nagy adag szeretetet nyomtak még bele. Jelenleg egyébként még csak tárgyalnak a lehetséges partnerekkel (gondolom, a szokásos Nvidia, ATI, Microsoft vonalban kell gondolkodnunk), hogy a PC-s változat teljes DirectX 10 támogatást kapjon, döntés ez ügyben tehát később várható. A Bioshock a terjesztési régiókban teljes lokalizálással jelenik meg, nagyban zajlanak a castingok, a színészek meghallgatása és felvétele, plusz a szöveganyagok fordítása. (Magyar verzióról még nem esett szó...)

A rajongók rákérdeztek arra is, hogy az eddigi képeken nem túl változatos formákban feltűnő, Agressors, vagy „splicers” néven emlegetett szörnyek megjelenésében lesz-e még némi „szín és élet”. (Ezek a korábbi hadsereg genetikusan módosított lényei, kevés páncélzatban, vagy anélkül, sokszor csapatosan kóborolnak, nevüknek megfelelően agresszívak, és mindenkit megtámadnak, megölnek, hogy az Adamot, a csodás matériát megszerezzék.). Nos, a játékba 9 modell kerül be, nemcsak különféle külső hámtakarókkal, de egy csomó extrával, például fejfedőkkel, szemüveggel – a variációk száma így elég arra, hogy akár egy nagyobb csoport is egyedi megjelenésű szörnyekből álljon („volt itt egy kék, szemüveges, is, hová tűnt?!”)

A játékban sok átvezető mozi nem lesz, ez egyébként mostanában kezd divatos lenni (az Alan Wake is ebbe az irányba ment el). Érdekesség, hogy bár korábban azt tervezték, hogy a plasmidok beépítése a játékosnál mellékhatásokkal jár (szédülés, ájulás, ilyesmi), és ezt le is kódolták, a teszteknél kiderült, nem is olyan nagyon mókás a dolog, így végül kimarad a végső verzióból. A pályák hatalmasak, viszont minimális töltögetésre kell csak számítanunk, ami mind jó hír. Szeretnének a srácok beépíteni egy pályatervezőt, hiszen amúgy is jó a kapcsolatuk a közösséggel, és a korábbi munkák során is kellemesen támogatták a modderek a címeket, de jelenleg nincs határozott döntés még ez ügyben sem.

És még egy „várnivaló”: pár héten, de mindenképpen egy hónapon belül újabb videó érkezik, lehet indítani a stoppereket. Én persze már a játékot venném-vinném, de persze a filmetűdre is kíváncsi leszek, amint felbukkan, toljuk fel hozzánk is természetesen. Addig is egy kis multimédia: kijött két pofás háttérkép, melyet máris megtaláltok a galériában.