Game Newell a PC Gamernek adott interjújában beszélt a Half-Life film esélyeiről. Gabe szerint már régóta zaklatják őket Hollywoodból emiatt, az eddigi ötletek viszont egytől-egyig rosszak voltak.
"Mint World of Warcraft játékos, szívesebben adnám a WoW filmtervét a Blizzard kezébe, mint bárki máséba. Kedvelem Sam Raimit, figyelem a munkásságát az Evil Dead óta, de jobban örülnék, ha az eredeti alkotók csinálnának filmet a WoW-ból. Mint vásárlók, szívesen mondanánk, hogy »Oké, elég volt belőle, hogy felszeletelitek az élményét annak, hogy Harry Potter-, Half-Life- vagy épp Hihetetlen család-rajongók vagyunk. Hozzátok helyre!«" -- magyarázta az álláspontját Newell.
"Miután kiadtuk a Half-Life első részét, elkezdtek özönleni hozzánk az ügynökök Hollywoodból. Rendezők álltak elő azzal, hogy majd megíratják a sztorit egy profi íróval vagy ilyesmi, s hogy az majd nekünk is tetszeni fog. De nem tetszettek. Mind iszonyatosan rosszak voltak. Az írók nem értették, miért lett a játék jó és mitől lett annyi ember a rajongójává. Ekkor mondtuk azt, hogy »Hű, úgy néz ki a legjobb az lenne, ha nem engednénk elkészülni ezt a filmet, vagy ha mi magunk csinálnánk meg!« Mire én: »Mi, hogy magunk? De hát ez lehetetlen!« Aztán jött a Team Fortress 2, a sok találkozó más csapatokkal, és elkezdtük felfedezni a lehetőségeinket."
S hogy ez mit jelent? Nos, talán azt, hogy a Valve saját szakállára szeretne filmet csinálni a Half-Life-ból, s hogy egyelőre a lehetőségek felkutatásánál tartanak. Akárhogy is, jó, hogy a Valve nyitott az ilyen extrém dolgokra.
(A képek a Half-Life 2-ből származnak.)
"Mint World of Warcraft játékos, szívesebben adnám a WoW filmtervét a Blizzard kezébe, mint bárki máséba. Kedvelem Sam Raimit, figyelem a munkásságát az Evil Dead óta, de jobban örülnék, ha az eredeti alkotók csinálnának filmet a WoW-ból. Mint vásárlók, szívesen mondanánk, hogy »Oké, elég volt belőle, hogy felszeletelitek az élményét annak, hogy Harry Potter-, Half-Life- vagy épp Hihetetlen család-rajongók vagyunk. Hozzátok helyre!«" -- magyarázta az álláspontját Newell.
"Miután kiadtuk a Half-Life első részét, elkezdtek özönleni hozzánk az ügynökök Hollywoodból. Rendezők álltak elő azzal, hogy majd megíratják a sztorit egy profi íróval vagy ilyesmi, s hogy az majd nekünk is tetszeni fog. De nem tetszettek. Mind iszonyatosan rosszak voltak. Az írók nem értették, miért lett a játék jó és mitől lett annyi ember a rajongójává. Ekkor mondtuk azt, hogy »Hű, úgy néz ki a legjobb az lenne, ha nem engednénk elkészülni ezt a filmet, vagy ha mi magunk csinálnánk meg!« Mire én: »Mi, hogy magunk? De hát ez lehetetlen!« Aztán jött a Team Fortress 2, a sok találkozó más csapatokkal, és elkezdtük felfedezni a lehetőségeinket."
S hogy ez mit jelent? Nos, talán azt, hogy a Valve saját szakállára szeretne filmet csinálni a Half-Life-ból, s hogy egyelőre a lehetőségek felkutatásánál tartanak. Akárhogy is, jó, hogy a Valve nyitott az ilyen extrém dolgokra.
(A képek a Half-Life 2-ből származnak.)
A Half Life 1-ben meg jó, hogy nem láttak túl sok fantáziát. Mert akármennyire is az indította be az FPS-ekben a történetmesélés tendenciáját, azért filmben ez nem igazán működne. Legalábbis közönségfilmben semmiképp. Hiszen az 1. részben kevés volt a szereplő (kevés... konkrétan néhány tudós, akit kinyírtak idő előtt, meg a kommandósok - a többi idegen lény volt), márpedig a tömegfilmek a szereplők közti konfliktusra épülnek. Mondjuk egy Die Hard-szerű akciófilm még elképzelhető lehetett volna abból, de hát Gordon Freeman és John McLane között azért ég és föld a különbség. Míg ez utóbbi elvitte a hátán a filmet, Gordon nem igazán ilyen karakter.
A 2. rész alapján viszont már sokkal inkább lehetne valamit alkotni.
Mondjuk nekem simán lett volna ötletem az 1. részre is, csak éppen azt maximum filmfesztiválon vetítették volna.
Ám mindettől eltekintve egyetértek vele: Hollywood kezébe adni elég veszélyes játékok licencét, mert általában egy fostalicska CGI-szemét lesz a végeredmény. S nemcsak Uwe Boll "alkotásaira" gondolok. Hitman - egy gagyi szar lett, abszolút nem hozza a játékok hangulatát. Max Payne - gyalázat. Úgyhogy érthető Gabe ódzkodása Hollywoodtól.