Marcin Iwinski a CD Projekt RED társalapítója a GDC-n fejtette ki a stúdió eredményességének sikeres és példaértékű alapelve. Szerinte három dolog kellett a The Witcher 3: Wild Hunt sikeréhez. Az első, hogy jó játék lett. A második, hogy játékos centrikus értékeket ad át. A harmadik pedig, hogy a játék közvetlen a játékosokhoz szól – ez utóbbi olyasmi, amiről Iwinski szerint a nagy kiadók rendre megfeledkeznek.

Az első pontot nem kellett magyaráznia, míg a második pont alatt azt értette, hogy a CD Projeknél fontosnak érezték, hogy egyértelműen leírják a hardcore rajongóknak, miről fog szólni a Witcher 3, ugyanakkor a mainstreamet is megszólították az olyan egyszerű, de hangzatos reklámszövegekkel, mint „a világnak nem hősre, hanem szakemberre van szüksége”, vagy „a Skyrim a Trónok harcával leöntve”.

A harmadik pont elmagyarázásához az EA-t és a Star Wars: Battlefrontot hozta fel példának. Iwinski szerint nem azzal van baj, hogy az EA a játékhoz DLC-ket ad ki, hanem a kommunikációjukkal. Egyszerűen nem mondják el a játékosoknak a céljaikat, nem közlik, mire számíthatnak a jövőben. „A hallgatásnál nincs rosszabb” – mondta Iwinski.

Példának okáért, amikor a játékosok a CD Projekt RED-nek estek, miután egy a fejlesztés elején kiadott trailerhez képest „rondább” grafikával találkoztak a Witcher 3-ban, Iwinskiék érthetően elmagyarázták nekik, miért is tapasztalható különbség. Ezáltal tulajdonképpen elfojtották a tüzet, még mielőtt az elterjedt.

„Ha ez az egész kirobbant volna, készen álltam kiadni egy nyilatkozatot, hogy saját zsebből térítem vissza a játék árát annak, aki ezt igényli” – mesélte Iwinski. „Aztán jött egy menedzsment vita, és a többiek azt mondták, hogy ha ezt a nyilatkozatot kiadom, abból lehet igazán nagy baj, szóval inkább ne tegyem” – fejezte be az anekdotát nevetve, majd gondolatait zárva rávilágított, hogy ez a stratégia nagyon jól bevált az elmúlt években a CD Projekt RED-nél, de nem biztos, hogy minden csapatnál és minden játéknál ugyanígy működne.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!