Az Activision olyan szuper játékokat hozott már el a világnak, mint a Tony Hawk és Call of Duty széria vagy a Guitar Hero, nem beszélve a különféle film- és képregény-adaptációkról. Kilencmillió ember fizet elő hónapról hónapra a Blizzard zseniális MMORPG-jére, a World of WarCraftra, amely nem mellesleg uralja a fizetéses, "teljes árú" MMOG-piacot. Tulajdonosuk a francia médiavállalat, a Vivendi. Ennek játékrészlege, a Vivendi Games  és az Activison december 2-án bejelentette: 19 milliárd dolláros befektetéssel fuzionál, az így létrejövő kiadóóriás Activision Blizzard néven fog a történelembe vonulni.

"Az egyesülés egy igen fontos stratégiai lépés cégünk részéről" - hangoztatta Jean-Bernard Levy, a Vivendi vezérigazgatója. "Segítségével ugyanis a két cég minden területen képviseltetheti majd magát. A két csoportot egybeolvasztva létrehozzuk a világ vezető vállalatát." A Blizzard igen erős Ázsiában, ahol a StarCraftról álmodnak még a mai napig (az országban főműsoridőben három televíziós csatorna közvetít RTS-meccseket, a játékosokat pedig nagyobb tisztelet övezi, mint itthon bármilyen sportolót). Az Activision főképp Amerikában jelentős - új generációs fejlesztései milliós példányszámban kelnek el, köszönhetően többek között a Spider-Man és X-Men szériának.

]{iegészítés: Nagy változások a működés terén nem várhatók, megmarad a Blizzard cégen belüli függetlensége (ami az idei 1,1 milliárdos bevételt tekintve érthető), annak vezérkara is változatlan (Mike Morhaime az elnök). Az új cég elnök-vezérigazgatója Robert Kotick, az Activision eddigi fejese lett, a Vivendi Games egyik vezetője, Bruce Hack lett a közös vállalat általános  igazgatója, és a Vivendi megmaradt  főrészvényesnek. Azt is hozzá kell tenni, hogy a pénzügyi sarokszámokat tekintve még az Electronic Arts a világ legnagyobb kiadója, de az MMOG/RPG szegmensben most kicsid izzadhat John Riccitiello - talán most értjük meg, miért volt olyan sürgős a BioWare/Pandemic és Mythic/Warhammer Online felvásárlás...