A játék alaptörténetét mostanra már mindenki tudja, így nem is húzom vele az időt, inkább azt mondom el, hogy a hosszú évek fejlesztése alatt a játékmenet alapos változáson ment át. A kezdetekben a fejlesztők egy GTA-szerű szabadon bejárható játszótérben gondolkodtak, de ugyanakkor egy hangsúlyos történetet is akartak, ám mivel ez a kettő nem jó kombináció, úgy döntöttek, hogy egy előre megszabott ösvényen fogunk végighaladni — de persze megpróbálják majd palástolni ezt a dolgot, például a kéziratunk összes lapját nem fogják a kezünkbe adni, számos oldalért le kell majd térnünk az ösvényről és magunk megkeresni azokat, ám ez a manőver számos veszélyt is tartogat, ugyanis a sötétség teremtményei mindenütt ott ólálkodnak: embereket, állatokat, de még élettelen tárgyakat is megtudnak szállni, így sehol sem vagyunk biztonságban. Egyetlen fegyverünk a zseblámpánk lesz, na meg a játékban található különböző fényforrások, amikkel megtörhetjük a lények erejét, hogy aztán a közönséges fegyverünkkel végleg eltegyük őket láb alól.

Sajnos az E3-as prezentáció során, illetve a jelen hír alapját képző Pelaaja magazin előzetesben sem esett szó a játék PC-s verziójáról, sőt a megjelenési dátum még a levegőben lóg, ám biztos vagyok abban, hogy előbb-utóbb el fog készülni, hiszen annak idején ezen a platformon demózták a játék forgószelét, így ennél témánál szerintem sokkal izgalmasabb az a tény, hogy Remedy az Alan Wake-et egy nagyobb történet kezdetének tekinti, és azt is fontolgatják, hogy más médiumokra (TV, könyv, képregény, és a többi) is kiterjesztik a rémálmokkal küszködő író kalandjait, ám semmi konkrétum nem áll a rendelkezésünkre jelen pillanatban.