• Stílust vált a Twitter
  • Az új neve X
  • És a kék madár is ment a levesbe

A fél világ nagyot nézett, mikor Elon Musk megvette a Twittert. "A szólásszabadság a működő demokrácia alapköve, a Twitter pedig az a digitális főtér, ahol az emberiség jövője szempontjából létfontosságú kérdéseket vitatnak meg" - mondta Musk egy közleményben akkoriban. "Emellett szeretném a Twittert minden eddiginél jobbá tenni azáltal, hogy új funkciókkal bővítem a terméket, és az algoritmusokat is nyílt forráskódúvá teszem a bizalom növelése érdekében. A Twitter óriási potenciállal rendelkezik - alig várom, hogy a céggel és a felhasználók közösségével együtt dolgozhassak ennek kibontakoztatásán" – tette hozzá, majd kirúgta a cég vezetőségét. Bár korábban is voltak belső változtatások, Musk komolyabban nem nyúlt bele a Twitterbe – egészen mostanáig. Mától a név és a logo is megváltozik.

Az új név ezentúl X és a logo is egy jókora X, nem a megszokott kék madárka (ami 2006 óta volt a Twitter emblémája) valamilyen módosított változata. Ehhez mérten a felhasználók ezentúl nem tweetelnek, hanem… ikszelnek – bármilyen furán is hangzik ez. Eközben a Meta július 6-án küldte világhódító útjára a Threads nevű közösségi alkalmazást, amely tulajdonképpen ugyanazt nyújtja, mint a Twitter (bocs, az X… még nekünk is szokni kell), és mindössze egy Instagram-fiókra van hozzá szükség. A szolgáltatás pillanatok alatt elérte a 30 milliós felhasználói bázist, de azóta új mérföldkő miatt örvendezhet Mark Zuckerberg, mivel a 100 milliós álomhatárt is átlépte az alkalmazást használók száma. Az X-nek fel kell vennie vele a versenyt, amihez elengedhetetlen az arculatváltás és a folyamatos fejlődés – ezzel pedig Musk is tisztában van.