Ebben a hónapban kötelező szabadságra küldjük minden egyes olvasónkat Borgovia néhol meseszép, túlnyomóan mégis éjsötét tájaira, hogy a hazai fejlesztésű Van Helsing második részének segítségével elűzhessétek az egyre erősödő Gonosz gépesített seregeit.

Az itthoni illetőségű NeocoreGames a King’s Crusade és több King Arthur után egészen másfajta vizekre evezve 2013-ban egy Diablo-klón formájában elevenítette fel Bram Stoker nagyszerű rémtörténetét, amit kifejezetten ötletes, új megközelítésben hasznosított újra. A bevezető epizód kimondottan sikeres lett, azonban azt már a megjelenés pillanatában lehetett tudni, hogy a sztori eleve trilógiának lett tervezve, így nem meglepő módon egy évvel később, 2014-ben megkaptuk a második epizódot, majd idén menetrendszerűen a harmadik rész is elérhetővé vált. A sorozat összes darabjának ismeretében elmondható, hogy míg a felvezetés izgalmas újdonságként könyvelhető el, az utolsó darab pedig nem tudott továbblépni az elődök érdemein, addig a középső epizód minden téren a széria legjobb pillanatait és összetevőit tudta felmutatni. Több, jobb, változatosabb – ez a siker kulcsa, ami nem is maradt el. Ráadásul pont a legjobb részt csaptuk most a magazinhoz, hogy senki se maradjon ki az izgalmas, poénokkal is bőven rendelkező kalandból.

A SÖTÉTSÉG VISSZATÉR

A történet az eredetileg eltervezett munkamenetnek köszönhetően pontosan ott kezdődik, ahol a bevezető epizódnak vége lett, ennek köszönhetően főhősünket a romok alatt találjuk a Fulmigati professzorral folytatott harc után. Az elmenekült Harker mindeközben hatalmas sereget toborzott, így megvan következő nagy ellenfelünk is: a komoly propagandával élő, egyre bővülő gépesített hadakat vezénylő tábornok halálos fenyegetést jelent mind Van Helsing, mind a lakosság számára. Persze oldalunkon ott a kicsit antiszociális, begyes menyecske, Lady Katarina is, illetve már a kezdetekben mellénk szegődik a titokzatos Hetes Számú Fogoly, akinek állandó támogatását kicsit gyanakodva figyeljük, plusz lépten-nyomon lázadókra lelünk. Legalábbis a bevezető küldetések alatt, miközben első összecsapásainkat tudjuk le.

MÉSZÁROS ÉS STRATÉGA

A harcok pedig ötletesen lettek meglehetősen változatosra kreálva. Az ugye egyértelmű egy izometrikus nézetű Diablo-klón esetében, hogy többet fogunk klikkelni, mint bármilyen más tevékenységet végezni, amivel alaposan kigyúrjuk videojátékokon edzett ujjainkat. Azonban a Neocore csapata ennél jóval tovább ment, mikor megálmodta a széria koncepcióját, hiszen visszatér az előzményből ismerős tower defense minijáték is, aminek során egy-egy rajtaütést kell megakadályoznunk, külön pályákon bevásárolva a lángszórós és lövöldözős tornyokból, karókkal teli csapdákból, hogy visszaverjük a hullámokban támadó monstrumokat – sőt bele is vethetjük magunkat a forgatagba, így téve még izgalmasabbá a némi stratégiai érzéket is kívánó mókát. Újdonságként pedig megjelentek a harmadik részben is alkalmazott csapatkiküldések: a terepasztalnál elérhető missziókra a megfelelő és jól kiképzett embert kiküldve teljesíthetjük a feladatokat – látjuk a fontosabb kritériumokat, a rendelkezésre álló személyzetet ki is kérdezhetjük, hogy milyen megoldás lehetséges, aztán eldöntjük, szerintünk ki a megfelelő a bevetésre. Emellett egy kimérát is megszelídítünk, hogy aztán jóllakatva útjára bocsáthassuk relikviákra és felszerelésre vadászni (ez szintén visszaköszön a harmadik részben).

A kötelező küldetéseken felül az adott fejezetben kapukon át közlekedhetünk a gyorsabb célba jutás kedvéért, kereskedőknél boltolhatunk, fegyvereinket, páncélzatainkat testre is szabhatjuk, kiegészíthetjük, jobbá és hatékonyabbá varázsolhatjuk. Lehetőségünk tehát van bőven a 12-16 óra alatt, amit a The Incredible Adventures of Van Helsing II nyújt, ha pedig még ezután sem unjuk el a folyamatos öldöklést, a rengeteg nehézségi szint, a többfajta kaszt és a multiplayer (kompetitív és kooperatív) további forrást biztosít a kikapcsolódáshoz.

UNNI VAGY NEM UNNI

Bár a műfaj és ezen belül a Van Helsing-széria különösképpen hajlamos a monotonitásra, mégis, a magyar fejlesztők láthatóan mindent megtettek azért, hogy az egysíkú harcok mellé olyan többlettartalmat biztosítsanak, ami feledtet a felhasználókkal minden gyengeséget. Eleve a játék indításakor áthozhatjuk már bevált karakterünket az előző részből, sőt egy 30-as szintű, véletlenszerűen összeállított, vagy éppen általunk felépített Van Helsinget is bevethetünk. Ez a Van Helsing pedig közel sem az, akit a regényből, illetve annak adaptációiból ismerünk, elvégre a közismert apa árnyékában járó fiatalember egészen másfajta habitusú személyiség. Lady Katarina társaságában folyamatosak a csipkelődések, valamin mindig jót lehet vitázni, a humorforrások tárháza pedig nem merül ki ennyiben, elvégre rengeteg olyan utalás, kikacsintás és fricska került a kampányba, amit a párbeszédekre, cselekményre, szereplőkre odafigyelve vehetünk csak észre. Ám ha felismerjük a helyzetkomikumot, téglát fogunk… na szóval, könnyen mosolyt csalhatnak arcunkra a filmekből, játékokból ismerős pillanatok. Ami még szintén a változatosságot kívánja erősíteni, az a képességfa a rengeteg választással. Mind Van Helsing, mind pedig Katarina kedvünk szerint alakítható, a millió és egy skill a szintén megszámlálhatatlan fegyver és páncél, egyéb felszerelés társaságában olyan összmennyiséget biztosít a teljes egész tekintetében, hogy arra nem lehet panaszunk. Mellékküldetések, poénok, stratégia, további komoly tartalmak – mi kellhet még? Talán csak a hangulat és a látvány.

BORGOVIA, TE CSODÁS

Szerencsére ezekre sem panaszkodhatunk. A külcsín teljesen rendben van, különösebb problémánk nem lehet a nagyszerűen kialakított tájakkal, a havas erdőkkel és hegységekkel, vagy éppen a steampunkos várossal, a csatornákkal (noha szívesen bandukoltunk még további, kellően atmoszférikus térképekre), pluszban pedig a dallamok is hozzátesznek az élményhez. Tipikus európai, misztikummal is bőven rendelkező zenei anyagot hoztak össze a szériához (a brit Hammer Productions tudott hasonlót felmutatni a nemrégiben elhunyt Christopher Lee fémjelezte Drakula-moziknál a hatvanas-hetvenes években), ami különösen jót tesz a programnak.  Más kérdés, hogy azért vannak hibái is a sorozatnak, ez alól pedig sajnos a második epizód sem kivétel. Kezdjük ott, hogy a dialógusok néha fájóan bugyuták, ZS-kategóriásak. Mert ugye jó hallgatni Katarináék évődését és a sok fanyar megjegyzést, azért elég unalmas és kiábrándító harmadjára is azt fülelni, miért nem bízik meg a kisasszony az álarcos alakban. Mintha megakadt volna a tű a lemezen... megakadt volna a tű a lemezen… mega… Szóval értitek. A magyar felirat szuper dolog, de sajnos az sem minden esetben tökéletes, vannak elgépelések és félrefordítások (hazai fejlesztésnél ez mondjuk nagyon fura), az pedig még mindig nagy szívfájdalmunk, hogy nem lehet visszamenni egy-egy területre, ha már lezártuk az adott fejezetet.

Mindezektől függetlenül a The Incredible Adventures of Van Helsing II nagyszerű, élvezetes játék. A sorozat legjobbja, amit most a PC Guru összes olvasója végigjátszhat – legalábbis reméljük, hogy így lesz, és te sem hagyod ki az élményt. A töltések közt olvasható, eltérő szemszögből készült újságcikkektől kezdve a stratégiai minijátékokon át egészen a nagyobb, összetettebb, rengeteg főt megmozgató csatákig és a nagyszerű poénokig egyszerűen süt a programról, hogy az alkotók szerettek vele foglalkozni, és a legtöbbet próbálták belőle kihozni. Talán még egy kicsit túl sokat is - mindenesetre mi így szeretjük. Reméljük, te is ugyanúgy fogod. Jó játékot!

KÓDBEVÁLTÁS

A tartalomjegyzék oldalán található matricára nyomtatott kódsort nem a Steamen kell felhasználni, hanem a PC Guru Online kódbeváltó oldalán. Ehhez mindössze egy ingyenes regisztrációra van szükség, majd a belépést követően el kell navigálni a kódbeváltás oldalra, ott be kell ütni matricán található kódot, az eredmény pedig egy Steam-kód lesz, amit már beválthattok a Valve áruházában.

A matricán található kódot csak egyszer lehet felhasználni, de összesen tízszer lehet megpróbálni a beváltást, így ha elgépelsz egy karaktert, akkor sem kell félned, nem fog eltűnni a teljes játékod. Ha mind a tíz alkalommal hibás kódot adsz meg, a rendszer 24 órára letiltja a kódbeváltás funkciót, úgyhogy csak óvatosan! Ha problémát okozna a kódbeváltás, olvasd el a Kódbeváltás tudástárunkat a PC Guru Online-on!

FIGYELEM: Az augusztusi PC Guru mellé - ahogy azt júliusban beharangoztuk az újság bevezetőjében - nem mellékeltünk DVD-lemezt: a teljes játék mérete sajnos jócskán meghaladta a DVD-kapacitását.

001pcguru1508web.jpg

AZ AUGUSZTUSI PC GURUT AUGUSZTUS 13-TÓL KERESD AZ ÚJSÁGOSOKNÁL!