Amikor 2008 áprilisában megjelent az Assassin’s Creed PC-s verziója, a Ubisoft számára a kalózkodás különösen fájdalmas volt: még a megjelenés előtt hat héttel elterjedt egy korai verzió. (Amely ugyan a játék egy negyedénél mindig lefagyott, szóval tulajdonképpen egyfajta demóként is fel lehetett fogni, így el is terjedt az a pletyka, hogy maga a Ubisoft szivárogtatta ki ezt a verziót, eljátszva a hattyú halálát, de ez már más történet…)

Mindenesetre a Ubisoft most kemény kézzel, illetve egy „tuti biztos” módszerrel próbál megálljt parancsolni a kalózkodásnak. A PC-s verzióban ugyanis már szerepelni fog az új DRM, tehát az a védelem, mely rákényszerít minket arra, hogy folyamatosan az interneten legyünk ahhoz, hogy a játékmentéseinket egy szerveren tárolja a játék. Amennyiben megszűnik az internetkapcsolatunk, megáll a játék és a felhasználó kénytelen lesz arra várni, hogy ismét menjen a net.

A rendszernek a bosszúságok mellett kellemes megoldásai is vannak: nem kell lemezt használni hozzá és mentéseinkhez bárhol, bárhonnan hozzá lehet férni, illetve akárhány példányban fel lehet majd installálni a játékot. A reakciók internet szerte a felhasználók részéről egyelőre elég negatívak, illetve sokan szkeptikusak azzal kapcsolatban is, hogy egy ilyen technikai megoldással meg lehetne állítani a kalózkodást…