A vásárlók igényeit szem előtt tartó The Consumerist portál rendszeresen megtartja azt a versenyét, melynek során szeretnék kideríteni, hogy az adott évben melyik amerikai cég volt a legrosszabb. Természetesen 2012-ben sem maradt el a viadal: nem kevesebb mint 250 ezer szavazat beérkezése után a győztes az Electronic Arts lett, megelőzve a Bank of Americát.

„Azok szerint, akik nem tartják különösebben nagy dolognak azt, hogy egy játékkiadó- és fejlesztőcég nyerte az év legrosszabb cégének járó díjat, azt üzenjük: pontosan az ilyen hozzáállás miatt teheti meg az EA, hogy lehúzza a vásárlókat, fittyet hányva a panaszokra. Az évek során a zene- és filmipar termékei olcsóbbak lettek, a kiadók pedig extra tartalmakkal -- vagy legalábbis a hozzáférhetőség egyéb formáival -- próbálták vásárlásra bírni az embereket, miközben a játékokat továbbra is aranyáron mérik.

Több jelzést is kaptunk arról, hogy az EA és a hozzá hasonlók direkt visszatartják a játék bizonyos részét pusztán azért, hogy később ebből pénzt csináljanak. Egy dolog a megjelenés után támogatni a játékot olyan dolgokkal, amik megérik a pénzüket, és teljesen más dolog egy hiányos -- néhány esetben hibás -- játékot kiadni, azzal a felkiáltással, hogy »majd később megjavítjuk, és pénzt is kérünk ezért.«”

A verseny nyertese egy piros bársonypárnára helyezett arany székletszobrot kap, ám idén a Mass Effect-fiaskót kifigurázva a kiadó választhat, hogy kék, zöld, vagy piros párnát kér.

Az Electronic Arts az év legrosszabb cége



]{iegészítés: Időközben az Electronic Arts eljuttatott egy közleményt a Kotakuhoz, amelyben John Reseburg, a vállalati kommunikációért felelős vezető a következőt írja:

„Bizonyosak vagyunk benne, hogy a British Petroleum, az AIG, a Philip Morris és a Halliburton megkönnyebbültek, amiért idén nem nevezték be őket erre a díjra. Mi pedig tovább folytatjuk a díjnyertes játékok készítését, amelyekkel világszerte több mint 300 millió ember játszik.”

Az érezhetően sértett hangú kommünikében Reseburg azt is kifejtette, hogy a legnagyobb amerikai emberjogi szervezet, a Human Rights Campaign támogatja a kiadó azon döntését, hogy a játékokban a fejlesztők az azonos neműek közti kapcsolatot is szerepeltethessék, ahogy tették ezt legutóbb a Star Wars: the Old Republicban és a Mass Effect 3-ban is, illetve hogy az EA-tulajdonú BioWare az Escapist által meghirdetett versenyben bejutott a végső döntőbe.