• Nem készít több singleplayer játékot az Epic
  • Változott a piac és a cég is új korszakba lépett
  • Az online, folyamatosan bővülő programokra koncentrál az Epic Games 4.0
  • Fortnite, Unreal Tournament, Paragon -- ez a három pillér

A Polygon a napokban készített egy hosszú, mélyinterjú az Epic-kel, köztük a cég programozó atyaúristenével, Tim Sweeney-vel, a hét oldalon át hömpölygő elbeszélés egyik legérdekesebb részlete pedig, hogy Sweeney szerint

az Epic valószínűleg már soha többet nem fog olyan singleplayer játékokat készíteni, mint a Gears of War.

Ennek magyarázata egyszerű: a piac megváltozott. „A gazdasági oldala ezeknek a játékoknak teljesen más lett, arra kényszerítve a csapatokat, hogy nagy kiadókkal lépjenek szövetségre, ez pedig megfordíthatatlannak látszik.” Sweeney úgy látja, hogy a nagy cégek számára két út van csak: vagy a kicsi projektekre fokuszálnak, vagy a nagy és folyamatosan bővülő szolgáltatásokra -- az Epic az utóbbiba tartozik.

Az Epic Games az evolúciójának a negyedik változatában jár, amit a túlélőjáték, a Fortnite, az online lövölde Unreal Tournament és a MOBA tábort erősítő Paragon fémjelez -- a legelső korszakot a ZZT jelentette majd, jött a 2.0 az Unreallal a 3.0 pedig a Gears of War volt, és most, a Paragonnal beköszöntött az Epic Games 4.0.

Az Epic legújabb korszakát az online, szolgáltatásnak is tekinthető játékok jellemzik.

„Ez egyértelműen az Epic értékeit türközi. Nem olyan, mint a kiadói időkben, amikor a jóistentől az Epic-en át a játékosokhoz jutott a program. A csapat folyamatosan meghallgatja a játékosokat, a Paragon nagyon is a közreműködésükkel készül.” -- mondta Sweeney.