Technikailag jóval erősebb az Apple kis gépe a játékok futtatása terén, mint a kifejezetten játékra fejlesztett konzol, a nagy sikerű Nintendo Wii — állítja a Tales of Monkey Islandet fejlesztő Telltale egyik programozója. A játék most jött ki Nintendo WiiWare-re, és grafikája bizony gyakran igencsak "szaggat" a japán cég konzolján. Bizonyos problémák az adatsűrítésnek felróhatóak, azonban a Telltale egyik munkatársa szerint itt nagyobb problémáról van szó.

"A hangok és textúrák azért ilyenek, mert a WiiWare címeknél 40 megára vagyunk korlátozva. A PC-s verzióknál a játékainkra 150+ megát használhatunk fel, míg a modern játékok 1-től akár 10 gigabyte-tot is felhasználnak a textúrákra." — mesélte egy Telltale-programozó, aki Yare néven publikál a játék hivatalos fórumain.

"A frame rate problémákat valószínűleg azért nagy nehezen megoldjuk előbb vagy utóbb, de sajnos azt észben kell tartani, hogy a Wii nem valami erős konzol. Még az iPhone is jobb nála játékra." — tette még hozzá Yare.

A programozó szerint a legnagyobb problémát a memória hiánya okozza. A Wii-ben 88 MB RAM található, de ennek egy részét az operációs rendszer is felhasználja. Yare tisztában van vele, hogy mennyire őrülten népszerű mind a Wii, mind a DS, de attól még hardverük rendkívül gyenge.

A Tales of Monkey Island: Launch of the Screaming Narwhal egyébként meglepően szép sikert aratott: az eddig eladásokban magasan vezet a cég által kiadott bármelyik korábbi játékával összehasonlítva.

Monkey Island-rajongók és "új fiúk", akik játszottak vele: nektek hogy tetszik eddig a Tales of Monkey Island?