Miután a Facebook kétmilliárd dollárért felvásárolta az Oculus Rift csapatát, várható volt, hogy nem marad minden ugyanúgy, ahogy az üzlet előtt volt -- a hogyan továbbról persze legfeljebb csak találgathattunk. Most azonban végre van egy kis betekintésünk abba, mit hozhat a jövő a virtuálisvalóság-szemüvegek terén, vagy legalábbis mit szeretne elérni az Oculus és a Facebook.

Az Oculus terve az, hogy a Facebookra építkezve létrehozzanak egy virtuálisvalóság-MMOG-t, aminek nem kevesebb mint egymilliárd felhasználója lenne, vagyis úgy tervezik, hogy a Facebook majdnem összes felhasználója csatlakozna ehhez a platformhoz -- a közösségi oldalnak jelenleg 1,2 milliárd regisztrált tagja van.

A terv nyilván még csak terv, s mivel irtózatosan messze van a megvalósítástól (az eddigieknél is nagyobb hálózat kellene a működéshez), konkrét részleteket még nem kaptunk, csak annyit, hogy az egész gerincét a játékok adnák, ez ugyanis továbbra is az Oculus fő profilja -- a cég vezérigazgatójának elmondása szerint azonban nem szeretnék csak a játékokra limitálni magukat, ugyanis minél nagyobb felhasználószámot céloztak meg. „Egy olyan platformot szeretnél építeni, amit egymilliárd ember használ, vagy egy olyat, amit csak 10, 20 vagy 50 millió?” -- tette fel a költői kérdést Brendan Iribe.

the-oculus-rift-virtual-reality-headset.jpg