• Húzós dolgok vannak az Oculus Rift végfelhasználói nyilatkozatában
  • A cég figyeli, mit csinált, mivel játszol, és hogy mozogsz, majd ez alapján reklámoz neked
  • Minden, amit a Riftben készítesz, azt szabadon használja a gyártó, az engedélyed nélkül

A múlt héten az Oculus megkezdte kiszállítani a Rift első példányait, a büszke tulajdonosok pedig végre elmerülhetnek a virtuális valóság által nyújtott örömökben, ám a felhőtlen szórakozást beárnyékolja a végfelhasználói szerződés, vagyis az EULA, amely tartalmaz pár húzós dolgot -- már aki vette a fáradtságot, és végigolvasta.

Az aggodalomra okot adó egyik pont, hogy készülék adatokat gyűjt a felhasználójáról, konkrétan arról, hogy hol, mikor és mivel játszik, sőt arról is, hogy milyen mozgást ír le a felhasználó játék közben, mindezt pedig reklámozásra fordíthatják, akár az Oculus Riften belül vagy azon kívül.

pc-guru-oculus-rift.jpg

Ennél is aggasztóbb azonban az Oculus Rift hozzáállása a felhasználók által készített tartalmakhoz (az EULA 6. pontja), ezekre ugyanis jogot formáltak. Ez azt jelenti, hogy bármi, amit az Oculus Rifttel készítesz, azt a gyártó az engedélyed nélkül használhatja és tovább licencelheti, ráadásul ezt úgy, hogy te, mint az alkotó, egy árva vasat sem látsz.

Utóbbi jelen pillanatban még nem probléma, de a potenciál meg van arra, hogy kreatív egyéneket riasszon el a platformtól, az Oculus Rift ugyanis még friss játékszer, még nem láttuk azt, hogy mire képes igazából, könnyen lehetséges, hogy a játékok mellett meglepő alkalmazási területei is vannak, ha azonban erre az Oculus/Facebook rátenyerel, az nem sok jót sejtet a VR szemüveg jövőjét illetően.