• Líneáris történettel rendelkezik az Outer Worlds
  • Lesznek benne morális döntések, noha nem lesz benne morális rendszer

Az Obsidian Entertainment az elmúlt években jó néhány reemek RPG-t rakott össze, elég csak a Pillars of Eternity-re vagy a Fallout: New Vegas-ra gondolni. A nagy dobásuk az idei évben az Outer Worlds lesz, amely az RPG-ktől eltérő módon líneáris történettel fog rendelkezni, vagyis az események előre meghatározottak lesznek, de az hogy ezek hogyan alakulnak ki, ebbe lesz beleszólásuk a játékosoknak. 

Az Outer Worlds-ben morális döntések is helyt kapnak majd, noha a játék nem rendelkezik moralitás rendszerrel. A gonosz cselekedeteknek is lehet pozitív végkimenetelük és fordítva. Erről az Outer Worlds társrendezője, Tim Cain így beszélt:

"Nem lesz olyan, hogy ez jó döntés, ez pedig rossz döntés. Ehelyett a következőkkel találkozhatsz: Ezt tudod megtenni, aminek a következménye ez vagy az lesz. Te döntöd el, hogy mi az ami fontos számodra. Mi van akkor, ha egy gonosz cselekedetnek pozitív végkimenetele van? Mi van akkor, ha egy gonosz cselekedettel sokkal több élet menthető meg? Biztos akkor, hogy ez a rossz választás? Nem vagyok benne biztos, hogy a morális kérdéseket meg lehet oldani számtan által, de olyan helyzetek biztosan elő fognak fordulni, melyekben azt fogjátok gondolni: 'Nem biztos, hogy ez rossz.'"

the-outer-worlds-tga-1.jpg