A korlátozás voltaképpen nem új keletű, a Microsoft már korábban is feltételekhez kötötte az Xbox Live Indie Gamesen történő megjelenést, ellehetetlenítve több játék kiadását a platformon. Például a méretkorlátozás, majd az értékesítési követelmények miatt nem jelenhetett meg tavaly az Oddworld: Stranger's Wrath HD változata Xbox 360-ra, holott 2005-ben ezen a konzolon debütált.

Ezt az üzletpolitikát továbbra sem kívánja feladni a Microsoft, csak azok a független fejlesztésű játékok jelenhetnek meg az Xbox One-ra, amelyek fejlesztői kiadási szerződést kötöttek a Microsoft Game Studiosszal vagy egy harmadik kiadóval, mint például az EA. Ezt Matt Booty, a Redmond Game Studios and Platforms vezérigazgatója erősítette meg. „Számítok arra az új generációval kapcsolatban, hogy új üzleti modelleket, új utakat fedezhetünk fel vele. De a Microsoft Studios egy kiadó, sok partnerrel dolgozik, ahogy sok más emberrel, akik digitális tartalmakkal foglalkoznak” – mondta Booty.

A Microsoft ezzel a makacs hozzáállással továbbra is kakukktojásnak számít a nagy konzolkiadók között, hiszen a Sony és a Nintendo az új generációs konzoloknál megengedi, hogy a független fejlesztők saját maguk jelentessék meg játékaikat a PlayStation Networkon és a Nintendo Networkon.