Ahogy már a nevéből is látszik, a 1999 Mode egy kis időutazásra invitál minket, a játékok azon korába, ahol tényleg meg kellett izzadni a vége főcímért, hiszen senki sem fogta a kezünket. Ennek szellemiségében tehát a három megszokott nehézségi szinteken jócskán túlmutató kihívásoknak nézhetünk elébe, ráadásul a fegyverek és a képességek menedzselésére is jobban oda kell figyelni. Továbbá az újjáéledésekkel is fukarabban fog bánni a program, mintha csak egyszerűn Hard fokozaton játszanánk: ha nincs elegendő erőforrásunk, a Game Over képernyő fogad minket.

„Szeretnénk megadni a lehetőséget a rajongóink számára, hogy úgy játszanak, mint annak idején. A 1999 Mode-ban maradandó következményei lesznek a döntéseinknek, az előrehaladásért keményen meg kell dolgozni, mindemellett pedig azt is megköveteli ez a fokozat, hogy kiválasszunk egy specialitást és ahhoz ragaszkodjunk.
 
Én magam egy old school gamer vagyok, a fejlesztés során pedig igyekeztünk a magamfajta játékosokhoz igazítani a programot. A hivatalos fórumon feltettünk pár kérdést ezzel kapcsolatban, s a válaszolók 94,6 százaléka úgy vélekedett, hogy a fejlesztési lehetőségek jót tettek a BioShock játékmenetének, de 56,8 százalék úgy gondolja, hogy ha ezek a döntések véglegesek lennének, akkor a játék még jobb lehetne.” -- Ken Levine, a BioShock: Infinite vezető tervezője.