- Kapcsolódó cikk: Öt probléma a WarCraft-filmmel játékos szempontból
A Warcraft: A kezdetek igen vegyes fogadtatásra lelt. Tulajdonképpen két, jól elkülöníthető tábor van, az egyikbe azok tömörülnek, akik szerint jó film, a másikba azok, akik szerint borzalmas. Ez a bevételen is meglehetősen meglátszik. A mozi külföldön 386,3 millió dollárt hozott, de az Államok határain belül mindössze 47,2 milliót tudott előteremteni. Az előbbi anyagilag siker, az utóbbi csúfos bukás.
Duncan Jones a Thrillistnek adott interjújában elmondta, hogy a Warcraftot rendezni olyan volt, mint egy tankert kormányozni. Ha picit is el akart fordulni, az rengeteg erőfeszítésbe került. Amikor övé lett a rendezői szék, a koncepció egyszerű volt: az emberek a jók, az orkok a gonoszak. Neki ez nem tetszett, és sok erőfeszítésébe telt meggyőzni a befektetőket, hogy új irányt vegyen a film története, és jobban igazodjon a Blizzard elképzeléseihez. De hiába sikerült hatalmas változásokat kiharcolnia, a stúdiók rengeteg dologban nem engedtek.
Jones szerint a vágási munkálatok sem voltak könnyűek. Rengeteg döntést kellett meghoznia a történettel, a karakterekkel, a kosztümökkel és a díszletekkel kapcsolatban, hogy mi fér bele és mi nem. „Egy olyan filmet készíteni, mint a Warcraft, ráadásul megpróbálni azt egyedien elmesélni, halálosan nehéz 1000 vágásban” – mondta.
Sajnos Jones eredeti elképzeléseit sohasem fogjuk látni, ugyanis a stúdiók annyira beleártották magukat a film munkálataiba, hogy sok ötletét le sem forgathatta. Éppen ezért egyszerre büszke a Warcraftra és őrjöng miatta. Szereti, mert sok időt töltött vele, a szívét-lelkét beleölte, hogy összejöjjön. Viszont megőrjíti, hogy nem sikerült mindent megalkotnia, hogy nem tudta elérni mindazt, amit szeretett volna bemutatni a filmben.
