John Carmack egy olyan cég társalapítója és technológiai úttörője, amelyik az FPS-ek megteremtésével életre hívta a játékipar talán legerőszakosabb műfaját. Nem csoda hát, hogy nem tartja értékelhetőnek azt az álláspontot, mely szerint a játékok agressziót szülnek. Szerinte épp fordított a helyzet, s erről az IndustryGamersnek érvelt is egy sort.



"Volt egyszer egy E3, ahol épp interjúkat adtam, mire a riporter rátért erre a témára, én meg nem akartam válaszolni neki. A feleségem is ott volt, és elkezdett rugdosni, hogy mondjak már valamit, mire én kezdtem, hogy 'Hát, szerintem...'. S a végére nem volt semmi foganatja, semmilyen hatással nem voltam a dolgokra. Sosem éreztem fenyegetve magam emiatt a vita miatt és mint kiderült, jól tettem, hogy nem aggódtam. Ha jobban belegondolok, sokkal több bizonyíték van arra, hogy a játékok épp, hogy levezetik az agressziót és csökkentik az erőszakot, mint bármi másra. Azt hiszem a napokban volt is erről egy katartikus elemzés. De elég, ha kisétálsz a QuakeConra és összehasonlítod az ott látottakat bármilyen középiskolai klikkel. Sokkal nagyobb békét és nyugalmat találsz egy játékosoknak rendezett eseményen. Szerintem ez természetes és nagyon pozitív."

Carmack a Eurogamer szerint arra a friss elemzésre gondolt, mely szerint az USA bűnözési rátájának csökkenése összefüggésbe hozható a játékok terjedésével. Egyébként a  független pszichológiai vélemények nagyrészt Johnnak adnak igazat, szóval lehet valami a nagy ember szavai mögött.