C&C3: Kane's Wrath - néhány részletA történet 20 év eseményeit fogja át és főleg a Nod-ra koncentrál a második Tibérium háború utáni időszakban. Ahogy azt a cím is sugallja, Kane körül forog majd minden, így sokszor lehet majd újra látni Joe Kucant az őrült vezér szerepében. A C&C 3-ból viszont úgy tűnik, ő lesz az egyetlen, aki most is szerepelni fog, az újoncokról pedig még nem árult el semmit az EA. Aki emlékszik a Tiberian Sunra, az tudja, hogy a végén a Nod sok frakcióra hullott szét, és a CABAL, illetve Kane sorsa is bizonytalan volt. A kiegészítőben Kane bizalmasát, jobb kezét alakítjuk, és célunk, hogy felhozzuk a testvériséget arra a szintre, ahogy a Tiberium Warsban láthattunk.

A kampány első fejezetben sok olyan részletet fednek fel a fejlesztők, melyekkel a második és a harmadik rész közötti réseket próbálják betömködni. Kane ismét a régiC&C3: Kane's Wrath - néhány részlet kosztümben lesz, de a rajongók több más ismerős dolgot is felfedezhetnek majd az FMV videókban. A második fejezet a Command & Conquer 3 eseményeire fókuszál, mert itt is maradtak ködös foltok, mint például Killian története, de más rejtélyekre is fény derül, amikről most még nem beszélnek. A harmadik fejezet pedig az alapjáték befejezése utáni történéseket mutatja be. Itt visszatér a Tacitus is, ami bár szerepelt a harmadik részben, csak most lesz igazán központi figura. Valahogy kapcsolatban van a portállal, ami megnyílt a C&C 3 végén, a Scrinnel és Kane "felemelkedésével" is, remélhetőleg minél több mindenre fény derül majd.

Lesz egy nagy újítás a kampány szerkezetében, ami a fejlesztők Battle for Middle Earth alatt szerzett tapasztalatainak köszönhető. Most már nem csak a megszokott csatákat kell C&C3: Kane's Wrath - néhány részletlejátszani, hanem globálisan, egy világtérképen, a játékmenetet körökre osztva is kell mozogni. Területhatárok helyett itt befolyási zónák vannak a bázisaink körül, a stratégiai térképen pedig a seregeket lehet mozgatni. A létező országok határait látni fogjuk, de azok nem a területek nagyságát jelzik, inkább csak arra valók, hogy meghatározzák, melyik taktikai térképen folyjon majd a harc, ha két csapat egymásnak ront. A bázisok körül lesz egy terület, ami fölött befolyással bírunk, ha pedig az egységeket ezen kívülre, a harci területre visszük, akkor ott lehet csatározni. A befolyás hatással lesz a világra, mint például felbosszantjuk a Nod erőit vagy, a Scrin esetében, több Tibérium nő a befolyással együtt.

A bázisokat lehet ugyebár fejleszteni, viszont most ez is változott, mert csak akkor tarthatjuk meg az újabb technológiákat, ha azokat a globális térképen fejlesztettük ki, nem pedig harc közben, a taktikai térképen. Ugyanez vonatkozik a seregekre is. Ezek számát a globális térképen még nem véglegesítették, folyik a kiegyensúlyozás. Ez igaz a hadműveleti pontokra is, melyek az egy adott körben végrehajtható akciók számát befolyásolják. Az építkezés, a harc és a mozgás is pontba kerül, így okosan kell megválasztani, mire költjük őket.

Hősökre nem lesz szükség ahhoz, hogy a csapatokat mozgassuk, de annyit elárult az EA, hogy lesznek nagyon erős egységek a globális térképen, akik saját befolyással bírnak. Többet viszont nem beszélnek róluk, egyelőre. A történet mesélése szintén megy majd körökre osztott módban is, itt is lesznek feladataink, melyeket teljesíteni kell és FMV videókat is kapunk majd.

Végül az új egységekről, amiből akad rendesen. Mindegyik oldal kap újakat, illetve fejlesztett régebbieket is:

Nod - új egységek:
  • The Awakaned: ezek a CABAL seregéből megmaradt kiborgok, melyek Kane megsegítésére siettek a harmadik Tiberium háborúban. Bal karjukra egy gépágyút hegesztettek, ezzel nagyon hatékonyak a gyalogság ellen, míg a jobbjukra szerelt EMP ágyú járműveket képes ártalmatlanná tenni. (Később elérhetőek lesznek lézer fejlesztések is, hogy még halálosabbá tegyük őket, illetve kapnak egy alegységet is.)
  • Specter: új lopakodó nehéztüzér, mely nevéhez hűen szellemként, észrevétlenül tud követni másokat vagy elrejtőzni egy sarokban, hogy a megfelelő pillanatban mérjen csapást az ellenségre. Ha az Awakaned is csatlakozik az EMP fegyverével, akkor gyorsan ki lehet iktatni egy nagyobb csapat tankot vagy egyéb mechanikus egységet, ráadásul messzire is tudnak támadni az Artillery Beacon képeséggel, így nagy távolságról, észrevétlenül is lehet pusztítani.
  • Reckoner: páncélozott és erősen felfegyverzett személyszállító. Nagy előnye, hogy az egységeket kevésbé veszélyes módon tudja a csata közepébe szállítani, hátránya azonban, hogy akiket szállít, nem tudnak lőni mozgás közben. Viszont erre is van egy megoldás, ugyanis egyszer átalakulhat bunkerré (ráadásul egyel több egységet képes befogadni így, mint egy normál bunker) a Reckoner, hogy onnan lőhessenek a katonák, amíg le nem rombolja az ellenfél.


GDI - új egységek:
  • Hammerhead: Új repülő egység, melynek nem kell állandóan visszatérni a bázisra lőszerért, hogy használhassa a két rászerelt gépágyút. De nem mindenható ez sem, mert csak földi célpontokra lőhet és a légvédelemmel szemben is elég sebezhető. Viszont van egy nagy előnye, egy gyalogos egységet is bele lehet ültetni és az lőhet is repülés közben! Így elég ütős csapatot lehet szervezni, ha néhány Zone troopert vagy gránátvetős egységet ültetünk a gépekbe.
  • Slingshot: gyors és könnyű légpárnás egység, ami könnyedén leszedi a repülő egységeket, amennyiben védve vannak a földiektől, azokkal szemben nagyon sebezhető.
  • Shatterer: újabb légpárnás, csak ez tank egy szép nagy hangágyúval a tetején, amivel egyszerre több célpontot is eltalálhat, így nagyon hatékony ostromfegyver lehet.

GDI - módosított egységek:
  • Zone Raider: a vállára kapott légvédelmi rakétákat, plusz lesz neki is egy hangágyúja, bár kisebb, mint a tanknak, de ezzel is hatásosan lehet egy kupacban lávő egységeket leradírozni a pályáról. Viszont még akkor sem annyira erős, egy Zone Trooperrel párban sem, mint egy Black Hand egység.
  • Orca: ez is megkapja azt a hangágyút, amit a Zone Raider.

A GDI ráadásul kap egy új támadást, ami egy űrből hívható csapás és nagy területen végez pusztítást. Ez mellesleg erősíti azt az elméletet, miszerint a GDI uralja a Föld körüli űrt.

A Scrin újdonságairól sajnos egyelőre nem derült ki semmi, rájuk még várni kell. Amint bővebbet megtudunk róluk vagy a játék más részéről csurran-cseppen valami, mi rajta leszünk.