• A Dead Space 3 írója legszívesebben az alapoktól készítené el újra a játékot
  • Chuck Beaver csak a történet vázát tartaná meg
  • Minderről egy podcastben beszélt nemrég
  • Szerinte már a kezdetektől fogva nem volt megengedve, hogy horrorban gondolkodjanak

A legtöbb rajongó vélhetően keserű emlékeket táplál a februárban már a 10. születésnapját ünneplő Dead Space 3-ról, hiszen az időközben bezárt Visceral Games alkotása meglehetősen messze sodródott az első két felvonás tempójától és hangvételétől, hogy a vérfagyasztó horror helyét átvegye az akció és a kooperatív móka. A változtatásokat természetesen a széria felett bábáskodó Electronic Arts erőltette, és bár a kiadó azóta rájött, hogy mekkora kereslet van erre a zsánerre, a trilógia utolsó felvonása miatt sajnos hosszú évekre parkolópályára került a széria. Nemrégiben a játék írója és társproducere, Chuck Beaver is megszólalt a bukással kapcsolatban, kiemelve, hogy legszívesebben újraírná az egészet.

A CaptainBribo podcast adásában árulta el az alkotó, hogy bár a történet alapjait és a lore legfőbb elemeit nem dobná a kukába, magát a fő sztoriszálat szinte teljes egészében megváltoztatná, kezdve azzal, hogy sokkal nagyobb hangsúlyt fektetne a sokat látott protagonista, Isaac Clarke személyére. Ettől függetlenül viszont megtartaná a Dead Space 3 legvitatottabb pontját, avagy az imént említett kooperatív módot, hogy szemléltesse, mennyire másként látja a világot a két karakter. Hozzátette, hogy már a munkálatok kezdetén sem gondolkodhattak valódi horrorjátékban, az új irányvonallal azonban nemhogy nem szereztek új rajongókat, de még a veterán játékosok egy részét is sikerült elveszíteniük. A többi már ugyebár történelem, azt pedig csak remélni tudjuk, hogy egyszer megváltást nyer a sorozat fekete báránya.