A legújabb „pályáztató” az Activision, akik a Call of Duty: Modern Warfare kapcsán kerültek zavarba a tehetséges papírgrafikus kínálata láttán: öt borító is van, melyek közül most mi magunk dönthetjük el, melyik kerüljön végül a polcokra. A borítókat megtaláljátok máris e bekezdés alatt, szavazni, hozzászólni pedig a hivatalos fórumon lehet, regisztrált felhasználóknak. (Az senkit ne tévesszen meg, hogy ezek X360-as dobozképek, a PC-s ugyanez lesz, csak valószínűleg GfW-s fejléccel.)

CoD4: Borító voks és multis perkek...CoD4: Borító voks és multis perkek...CoD4: Borító voks és multis perkek...

CoD4: Borító voks és multis perkek...CoD4: Borító voks és multis perkek...



Közben a készítők megkezdték egy videosorozat publikálását, melyben a játék többjátékos módjának egyik legizgalmasabb részét, az úgynevezett „perkeket” mutatják be. Ezekkel karakteredet saját harci- és játékstílusodhoz tudod igazítani. ez persze nem azt jelenti, hogy egyféle szuperkatonává válsz, hanem azt, hogy specializálódhatsz bizonyos területeken, ahol igazán jó vagy. Három kategóriából választhatsz maximum három perket, és az így előállított egyéni kasztokat el is mentheted, így például egy adott játékmódhoz „kikeverve” a karaktert. Mondjuk egy CTF meccshez könnyűgéppisztolyos, villámgyors komát kreálsz, akinek nem az ellenfelek letaglózása a célja, hanem a zászló megszerzése és a minél gyorsabb menekülés, míg egy TDM-hez ennek ellentétét: karabélyos, brutális harcost. Mindez egyébként azt is jelenti, hogy nem lesz két egyforma multi, hiszen minden meccs attól függ, ki hogyan szabta testre saját hősét. Persze a hármas korlát miatt nagyon meg kell fontolnod, mit választasz, hiszen az egyik előnyt biztosít valamely területen, ám emiatt egy másik kihagyása visszaüthet máshol.

Az eddig kiadott videókat megtaláljátok a letöltéseknél (X360-as felvételek, de mivel itt játékelemekről van szó, talán nem bánjátok ezúttal a konzolos „mellékízt”), és álljon itt a felsorolás, magyarázat is hozzájuk:

#1 - Last Stand: Az utolsó esély, mielőtt elsötétül a világ.. Amint egy halálos lövéstől a fölre omlasz, lassan kihunyó tudatod még egy dobást kínál számodra: az oldalfegyverért nyúlsz, előhúzod, és támadód irányába üríted a tárat. Ha nincs résen, könnyen melléd zuhanhat a porba...

#2 - Deep Impact: A CoD4-ben a lövedékek áthatolásának új rendszere mutatkozik be, mely az adott fegyvertől, az akadály vastagságától és a távolságtól függően számítja ki, milyen mélységben megy át a golyó mondjuk egy falon vagy deszkán. Egy, a videóban is látható M249 Saw lövedékei könnyen átszakítják a műanyagot, fát, de még a vékonyabb falakat is - egy M4 karabély már nem – kivéve, ha a Deep Impact perket választod, ekkor ugyanis az áthatoló képesség minden fegyver esetében megnő. Így az, aki abban bízva, hogy nálad csak egy nyalóka M4 van, elbújik egy erősebb fedezék mögé, igen rosszul járhat...

#3 - Double Tap: Elég egyértelmű: nagyobb tűzgyorsaság. A videóban látható egy Mini-Uzi, mely önmagában is rendesen köpi az ólmot, ám egy DP perkkel maga az ördögi halálmotolla. Remek választás közelharcban, belső helyszíneken, vagy épp a fent említett esetben CTF-ben, a zászlóvivőnek.

#4 - Sleight of Hand: Ez is magáért beszél: gyorsabb újratöltés! Ideális nehézgépfegyver kezelőknek, mint a videóban látható M60-as, vagy a már emlegetett M249 Saw tüzérének, hiszen ezek újratöltési ideje alapban lassú. Itt ugye az szívhatja meg, aki megvárja, míg elhallgat a gépágyú, aztán rohan előre, hogy még töltési időben legyakja a lövészt...

Azt hiszem, ezekből is látható, milyen brutálisan aljas kis multicsatákat lehet majd vívni... Hozzáteszem, maga a többjátékos mód rengeteg egyéb jóságot tartogat még, hiszen XP-t nem csak az egyértelmű fragekkel lehet gyűjteni majd, hanem mint egyes sportágakban, lesznek Assist pontok is, így azért is kapsz "strigulát", ha megsebzel valakit, és a haverod végzi ki szegényt – ez különösen a csapatalapú módokat fogja majd erősíteni, és bátorítja az összeszokott klánok létrejöttét. További érdekesség, hogy lesznek próbatételek (Challenges) különféle kategóriákban, melyekért nagyobb XP jár, például ha egy villanógránát elvakít, bejátszik a Blindfire: minden kinyírt ellenség ilyen állapotban nagy adag pontot hoz a konyhára... És ha elég pontot értél el, jön az újabb szint, újabb fegyverekkel, fegyverálcákkal (ilyen is lesz!), no és perkekkel...

Természetesen amint az IW kiadja az újabb perkekről szóló információkat, megosztjuk veletek, talán frissebben, mint eddig, hasonlóan az egyéb anyagokhoz – például felkerültek a korábban kiadott, az Infinity Ward művészeti vezetője által saját kezűleg készített háttérképek is a galériába (az egyik ilyen látható odafent balra).

Még valami: az Xboxygen nevű francia oldal tuti infóként, activisionos kommünikére hivatkozva azt közölte, hogy a tengerentúlon október 30-án, Európában november 9-én debütál a játék. Nos, miután ezen oldal megbízhatósága erősen kétséges, és mi még nem kaptunk semmiféle hivatalos anyagot erről, kezeljük ezt egyelőre pletykaként - mondjuk a remény legalább megvan rá. Persze ha kiderül valami, akár pro, akár kontra, jövünk.