• 2014-ben 73%-ot csökkent a Rovio profitja
  • A játékeladások növekedtek, 16%-ot
  • A licencelt plüssfigurák, italok és egyebek csökkenő kereslete okozta a drámai zuhanást

A Rovio nyilvánosságra hozta az elmúlt gazdasági év eredményeit, amiben azt láthatjuk, hogy 2014-ben nagyon durva, 73%-os csökkenést produkált a bevétel. Ez számszerűen 10 millió euró, míg az előző évben 36,5 millió euró volt a profit, előtte pedig 76,8 millió.

Úgy tűnik tehát, hogy bajban a Rovio, de mint kiderült, nem a játékeladások okozták a drámai csökkenést, sőt azok éppen hogy növekedtek, mégpedig 16%-kal, összesen 110 millió euró bevételt hozva. A ludas a merchandising, vagyis a különböző licencelt plüssfigurák, italok és egyebek, amiket már alig vesznek.

„A mellékes termékek árusítása nem volt olyan jó, mint amire számítottunk, és természetesen nem vagyunk elégedettek az üzlet ezen ágával.” -- nyilatkozta Pekka Rantala, a Rovio vérigazgatója, ám azt nem tudtuk meg, hogy milyen terveik vannak a jövőre nézve, hogy ez a folyamatot a visszájára fordítsák.

angry-birds.jpg