Dead or Alive: PC-re, online!Bár a Tomonobu Itagaki által tervezett DoA leginkább a csajokról híresült el, azért tisztázzuk: ez egy adrenalindús pofozkodós, a távol-keleti harcművészeteken alapuló cím, melyben kiadós, heves párbajokat lehet vívni ellenfeleinkkel. Legjellegzetesebb eleme az „ellencsapás”, melyben hátrálva és védekezve támadhatunk, persze ehhez jó időzítésre, reflexekre van szükség, a másik pedig a „kő-papír-olló” mentalitás, az egyszerű, sematikus irányítás és kombók együttese. Mindez azt eredményezi, hogy a játék az ellenfél stílusának kiismerésére és az említett jó időzítésre helyezi a hangsúlyt. A hét és félmilliós eladással büszkélkedő széria jelenleg a negyedik résznél tart (az ötödiket Xbox 360-ra tavaly novemberben jelentették be - a kép az X360-as DOA4-ből van), plusz volt egy strandröplabdás mellékága is, melyben tovább lehetett gusztálni a csajokat – ne tagadjuk, hogy a DoA egyik vonzereje mégiscsak az, ahogy a szebbnél szebb leányzók ugrabugrálva csépelik egymást...

Térjünk tehát rá a mai hírre. A Shanda Interactive Entertainment Limited, Kína elsőszámú interaktív-szórakoztatóipari médiavállalkozása ma bejelentette, hogy megállapodott a Tecmóval a Dead or Alive Online elkészítésére. Mint a címből is kiderül, a cucc a hálózatos üzemmódra építkezik – és azon kívül, hogy „a DoAO egy online PC-s játék karakterisztikájának jegyeit hordozza”, többet nem is árultak el róla. A fejlesztőcsapat nem a konzolos verziókat hegesztő Team Ninja lesz, hanem a Lievo Studio, a Tecmo online játékokra specializált gárdája, a Shanda pedig a működtetéshez szükséges hátteret, infrastruktúrát, szolgáltatásokat biztosítja. A játék elsőként Kína, Hongkong, Makaó területén fog debütálni, mégpedig nem meglepő módon a 2008. augusztus 8-án induló pekingi olimpia előtt, a sportesemény lázában égő ázsiaiak harci kedvét kiaknázandó. Amint a bevezetés ebben a régióban megtörténik, a Shanda „kinyitja” a játékot a világ többi része felé is, ám ennek pontos dátumát meg nem ismerjük. A dolog mindenesetre bíztató, bár én egy „offline” megoldásnak még jobban örültem volna, de ne legyünk telhetetlenek...