• A játékban a történet szerteágazó lesz
  • A világban az androidok dolgoznak az emberek helyett
  • Ez feszültséget kelt az emberek és a gépek között
  • Utóbbiak egyre emberszerűbbek, így egyre furcsábban viselkednek
  • Több játszható karakter lesz
  • A Detroit: Becom Human PS4-re jelenik meg

Az E3 2016 egyik kellemes meglepetése volt a Detroit: Become Humanról készült újabb videó. A Quantic Dream legújabb kalandjátéka, vagy inkább interaktív filmje a jövőbe repít minket, ahol az androidok fognak nekünk bajt keverni, de talán ők is menthetnek meg minket. Most David Cage, a játék alkotója mesélt nekünk egy interjúban a történetről és a világ hátteréről.

A Detroit: Become Human egy neo noir sci-fi környezetben, a jövő Detroitjában, ahol a robotika már olyan fejlett, hogy tökéletesen embernek látszó androidokat tudnak építeni, amik átvették az emberektől a legtöbb munkát. Nővérek, tanárok, rendőrök, szinte mindent a robotok végeznek. Ez feszültséget kelt az emberekben, hiszen megfosztják őket a munkájuktól, másrészt, igen komoly függőség alakul ki az emberiség egészében a gépek felé.

Bár az androidokat csak tárgyként kezelik, azok viselkedése egyre összetettebb. Engedetlenné válnak, spontán érzelmeket mutatnak és, ahogy azt az E3-as videóban is láthattuk, biza kezdenek alkotóik ellen fordulni.

A Detroit: Become Humanban több karaktert irányíthatunk majd, ezek közül jelenleg kettő ismert. Kara egy érzelmekkel rendelkező android, amit le akartak kapcsolni, miután rájöttek erre, ám végül alkotója megkegyelmezett neki, amikor Kara elárulta neki, hogy fél. Őt a Veronica Marsból és a Gyilkos hajszából ismerős Valorie Curry kelti életre.

A másik, eddig ismert játszható karakter szintén android, Conor. Ő egy fejlett prototípus, aki a nyomozásokban segít be. Hideg, érzelemmentes, „munkaadóihoz” végletekig hű masina, ami önmagát is hajlandó feláldozni küldetése végrehajtásáért. Conort Bryan Dechart alakítja, őt A földi pokol című horrorban és több kisebb mellékszerepben láthattuk eddig.

A karakterek első nekifutásra 8-10 órát felölelő története kezdetben természetesen külön szálon futnak, de ha elég ideig életben maradnak, a sok kis sztori egyetlen cselekményfonálban egyesül. Ha nem, akkor kimaradnak, a Detroit: Become Humanban ugyanis a halál végleges, a történet viszont tovább fut az elhalálozott karakter nélkül is. A sztori több ezer oldalt tesz ki a forgatókönyvben és már az első pillanattól szerteágazik.

Ahogy azt már megszokhattuk a Quantic Dreamtől, a játék ezúttal is igen filmszerű lesz, amihez rengeteg új, filmes technikát bevetnek. A kamerakezelés például a Hollywoodban is használt módszerek virtuális megfelelői. A motort szintén a végletekig hajtják, hogy minél tökéletesebbek legyenek a felvételek, példának okáért a Detroit: Become Humanban, ha megvilágítanak egy karaktert hátulról, szemből a fülén áttetszik a fény, akárcsak a valóságban.