Deus Ex 3, Tomb Raider és elemzésA fenti döntés elsőre talán furcsán hangozhat, de ha egy kicsit jobban belegondolunk, meg lehet érteni, miért épp erre esett a választásuk. Először is ez a legolcsóbb elérhető technológia számukra, hiszen úgymond házon belül marad a dolog. De az sem lehet nagy akadály, hogy eddig csak egy külső nézetes akciójátékhoz használták, mert ha elég tehetségesek a fejlesztők és jók a dizájnerek, akkor a saját igényeikhez átalakíthatják és még így is sokkal kevesebb időt kell rászánni és közel sem kerül annyiba, mint egy másik cég next-gen motorját licencelni.

Deus Ex 3, Tomb Raider és elemzésAhogy azt ]{redenc írta, a stúdió munkatársai több AAA-s címen dolgoztak korábban, a teljesség igénye nélkül álljon itt egy felsorolás, mik tartoztak ezek közé. A vezetők és a producerek korábban egy helyi nagyágyúnál, az Ubisoft ottani kirendeltségénél dolgoztak, és olyan játékok készítésében vettek részt, mint a Prince of Persia második és harmadik vagy a Splinter Cell harmadik része, de Stéphane D'Astous, az igazgató, a Far Cry Xbox változatainak munkálataiban is részt vett. A fejlesztők (sokan szintén az Ubisofttól) előző játékai közé pedig olyan címek tartoznak, mint például a Mass Effect és a Jade Empire (animátor), a Myst játékok (történet, dizájn), az Assassin's Creed és az Enemy Territory: Quake Wars (művészi munkák - Thierry Doizon szerintem tökéletes lesz a DX3-hoz), Splinter Cell 3-4 (dizájn) és a Far Cry játékok Xboxon (dizájn). De a Medal of Honor, az Eternal Darknes és az Army of Two fejlesztésében is benne volt a keze néhányuknak.

Deus Ex 3, Tomb Raider és elemzésJelen állás szerint 35-40 ember tagja a csapatnak és 2009 vége felé várhatjuk a játékot next-gen konzolokra (tehát Xbox 360-ra és PS3-ra biztosan, Wii-re meg majd meglátjuk) és PC-re (azt nem tudjuk, hogy párhuzamosan fejlesztik-e a konzolos verziókkal), de ha valami oknál fogva mégis több időre lesz szükségük a két évnél, akkor addig dolgoznak a Deus Ex folytatásán, ameddig kell, minőségi terméket akarnak kiadni a kezük közül. Ahogy korábban írtuk, az első képek, részletesebb információk, esetleg videók pedig tavasz-nyár környékén érkeznek majd, a dizájnkoncepciót pedig már elfogadta az Eidos 5-6 héttel korábban, ráadásul elsőre, azóta már gőzerővel folyik a munka.

Az Eidos Montreal jövője biztos sokban függ majd attól, hogy a Deus Ex 3 hogyan sikerül, de már előre tudják, hogy mi lesz a következő két projektjük. Az első egy szintén az Eidos által birtokolt név (ha a DX3 jó lesz, akkor egy Thief 4 isteni lenne...), a másik pedig már egy saját ötlet lesz, amit majd utána kezdenek el fejleszteni.

Deus Ex 3, Tomb Raider és elemzésVégül egy kis elemzés a Deus Ex 3 teaser videójából, ami bár rövid, mégis rengeteg dolgot tartalmaz, hála a gyorsan végigpörgő képsornak. De még mielőtt belefognék, szeretném megjegyezni, hogy ezt a Digital Dimension nevű (az oldal fejlesztés alatt áll, de a régihez van lent link), több Emmy- és más díjjal is büszkélkedő cég készítette, ezért az, hogy a trailer egy picit a Crysisre hajaz, nem feltétlenül a fejlesztők műve, már ha ez zavart valakit.

Az első dolog, ami biztos, az hogy most is a transzhumanizmus lesz az egyik fő téma, mint a korábbi játékokban. (Csupán érdekesség, de tudtátok, hogy eredetileg csak egyféle befejezése lett volna a Deus Exnek, mikor JC Denton egyesült Heliosszal?)

Menjünk végig, mit látni a felvillanó képeken, melyeket megtaláltok a galériánkban is:
  • Da Vinci alkalmazása az aranymetszésnek az emberi fejre
  • Egy diagram a logaritmikus aranyspirálról (Fibonacci-spirál), melynek növekedési faktora a fi
  • Versilius könyve, a De human corporis fabrica liborum epitome címoldala
  • Rembrandt festménye - Dr. Nicolaes Tulp anatómialeckéje
  • Herbert James Draper festménye - Ikarosz siratása
  • Röntgenképek egy emberi koponyáról és mellkasról
  • Ultrahang kép egy biomodifikált magzatról
  • Kép egy párról, ahol a lánynak mechanikus karja van (vagy inkább biomodokkal "javított")
  • Művégtagok egy dobozban
  • Egy szavazóláda "Biopolitikai szavazás 2027" szöveggel az oldalán, egy kéz pedig éppen egy cédulát dob bele egy vörös X-szel
  • Egy tábla a következő felirattal: "Augmentált emberek hátul lépjenek be", illetve egy másik: "Itt nem látjuk szívesen az augmentált embereket"
  • Egy homályos kép tüntető emberekről az utcán (ami talán a Hell's Kitchen)
  • Kép rohamrendőrökről
  • Ismeretlen épület, ami előtt tüntetnek, az egyik embernél egy tábla "No Augs" ("Le a biomodokkal") szöveggel
  • Római számok: III, IV, V és VI, valószínűleg a tízparancsolatra utalás (örvendetes látni a hatodik, "Ne ölj! parancsolatot)
  • h+, azaz a transzhumanizmus jele
  • Ismeretlen kép egy boncolásról (?)
  • Anatómiai képek
A fentieket figyelembe véve, főleg a 2027-es dátumot, azt is lehetne mondani, hogy a Deus Ex 3 egy, az első rész előzményeit bemutató játék lesz, de erre nem mernék megesküdni. Mondjuk, az Ion Storm is "prequelt" tervezett annak idején, tehát nem agyament az ötlet. Viszont ha más szemszögből nézzük, akkor lehet, hogy az első és a második rész közé lesz elhelyezve időben a játék. Ugyanis egészen az anatómia kezdetétől az "Összeomlásig" vannak képek, ha a tüntetések arra utalnak. Persze, azok lehet, hogy csak az előítéleteiktől fűtött tömegeket mutatják, de az sem elképzelhetetlen, hogy mindez nem más mint visszapillantás, flashback. A lényeg, hogy egyelőre marad a találgatás és a várakozás további információkra.