Tegnap megkezdődött az elsősorban fejlesztőknek szóló Bulid konferencia, ahol a Microsoft már az első nap lerántotta a leplet az új DirectX 11.2 csomagról, mely a közeljövőben érkező Windows 8.1 operációs rendszer és a következő generációs Xbox One konzol sajátossága lesz.

A találkozó profiljához igazodva a bemutató tele volt szakzsargonnal, melyekbe minden érdeklődő mélyen beleáshatja magát a hivatalos oldalon, a laikusoknak viszont itt és most legyen elég annyi, hogy az új programcsomag nagyobb teljesítményt tud kipasszírozni a gépekből, a látvány pedig az új lehetőségek egész sorával lehet az eddigieknél is egy kicsivel szebb.

A DirectX 11.2 többek között egyszerűsített árnyékolási lehetőségeket, GPU overlay opciót, a textúrák nagyítások alatti jobb kezelését, valamint gyorsabb válaszidőt tesz lehetővé. Az igazi kérdés azonban az, hogy ki fogja kihasználni mindezt, ha még a DirectX 11.1-ben megbújó lehetőségek teljes kiaknázásában is le vagyunk maradva.

directx-11.png