Nem meglepő módon a Dead Space 3 megjelenését követően a játékosoknak az volt az első dolga, hogy valahogyan megkerüljék az opcionális mikrotranzakciós rendszert, s szinte rekordidő alatt sikerült is megúszni az egészet. Semmi mást nem kell csinálni, csak a nyolcadik fejezet vége felé ki-be járkálni az egyik szobából, hogy véletlenszerűen nyersanyaghoz vagy felszereléshez jussunk.

Ilyenkor persze azt várná az ember, hogy az Electronic Arts le fog csapni a hibára, s példátlan gyorsasággal javítják ki azt, ám a cégnek esze ágában sincs ezt tenni -- sőt ez valójában nem is egy hiba, hanem egy funkció. A szószóló elmondása szerint direkt tervezték így a játékot, hogy a felhasználók találhassanak olyan területeket, ahol kifarmolhatják a szükséges anyagokat, míg aki türelmetlen, annak ott a mikrotranzakciós szekció, ahol mindent megkap valódi pénzért.

Az Electronic Arts továbbra is állítja: hogy nem akadályoznak meg minket abban, hogy teljes mértékben élvezhessük a játékot, hiszen extra fizetés nélkül is szert tehetünk mindenre -- az persze már más kérdés, hogy ez a funkció tényleg tudatos tervezés eredménye-e vagy sem, de a végeredmény szempontjából mindegy is.