Amikor a nagyobb kiadók és fejlesztők pár éve azt mondták, a PC haldoklik, sokan, sokfélét gondoltunk a dologról. Akkoriban, amikor még kint sem volt divat a széles sáv -- és amikor még itthon is csak a Pecsa, meg a haverok jelentették a warez melegágyát... --, egyszerűen elképzelhetetlennek tűnt, hogy ez a méretes nagy ipar ennyire fenyegetve lenne a másolatok miatt. Aztán fordult a kocka: fájlmegosztók, villámgyors sebességű internetkapcsolatok, FTP szerverek elérései terjedtek szét, mint a villám, a PC-s játékipar pedig számokkal bizonyíthatóan, és félelmetesen zsugorodni kezdett...

De nem mindenki adta fel a reményt: a Capcom példának okáért, amely hosszú évekig hanyagolta, igénytelen borzalmakkal látta el a személyi számítógépek rajongóit, pár esztendeje úgy döntött, elkezdi komolyan venni ezt az ipart. Az új generációs konzolok eljövetelével új szintre kívánták vinni a saját termékeik PC-s megítélését is: hatalmas befektetésekkel, profi csapatokkal dolgozták át slágerjátékaikat (példának okért a méltatlanul hanyagolt Turokot, a nagyon hangulatos Lost Planetet, és a nem is olyan régen piacra kerülő Devil May Cry 4-et), modern effektusokkal, innovációs, máshol addig nem látott technikai vívmányokkal látták el, optimalizálták és felhasználóbaráttá tették azokat -- ez pedig azt vetítette elő, hogy hosszú-hosszú évek szenvedése után végre a világ egyik legígéretesebb konzolos kiadója/fejlesztője is megveti a lábát a PC-s piacon.

Most azonban úgy néz ki, a PC-s piac, ahogyan az már lenni szokott, rút háládatlansággal fizet az ugyan pusztán befektetésnek számító, de igen jó játékokat, és azok ígéretét elhozó manőverért cserébe. A Capcom egyik szakembere, Christian Svensson egy fórumon a Devil May Cry negyedik részével kapcsolatban olyan "kétségbeesetten" nyilatkozott, amely után a "csupán" másfél milliós eladásokkal kecsegtető Crysis utáni siralmak nevetségesnek tűnnek. Chris szabad fordításban azt írta: "a kalózok miatt megjártuk a poklot oda és vissza." A komment valahogyan csatlakozott ahhoz a hozzászóláscsokorhoz, amelyben a felhasználók azt taglalták, vajon miért nem került digitális úton terjesztésre a nagyszabású darálós játék -- azzal talán megelőzhető lett volna az egyetlen ok, amely miatt a tengerentúlon sokan rávetemedtek a megjelenés napján már a torrentoldalakon leledző DMC4-re: azonnal hozzá lehetett volna jutni legálisan. Állítólag a Capcom (ezért, vagy nem ezért), de tervezi, hogy a PC-s játékaik ezek után digitális terjesztés útján  is elérhetőek lesznek majd -- ha pedig az az út sem jön be... abba jobb nem is belegondolni. A cég mindenesetre optimista, Christian ugyan is azt is hozzátette: most nem sikerült, legközelebb talán majd fog. Hihetetlen a Capcom felfogása, reméljük, sikerül majd meghálálnunk a belénk vetett bizalmat.