Randy Pithcford, a Gearbox társalapítója a GameSpotnak adott interjút a Duke Nukem Forever fejlesztésével kapcsolatban. Magáról a játékról kevés szó esett, annak hátteréről viszont annál több. Kiderült például, hogy a játék évtizedes fejlesztése a csődbe ment 3D Realms 20-30 millió dollárját emésztette fel a vállalat saját tőkéjéből (tehát ebbe ne tessék beleszámolni a kiadó adta összegeket), de szó esett a DNF nosztalgiafaktoráról és egy esetleges multiplayer bétatesztről is. Előbbiről Randy annyit mondott, hogy bár a játék sokat átvesz a széria múltjából, tulajdonképpen egy modern FPS, a többjátékos próbáról pedig annyit köhintett el, hogy gondolkodnak egy viszonylag korai teszten, de ennek részleteit még nem dolgozták ki. Aztán persze szóba jött a megjelenés is, mint olyan. Pár nappal ezelőtt írtuk, hogy a játék egyes terjesztők szerint már jövő februárban megjelenhet. Erre azonban vajmi kevés esély van Randy szavai óta:

"Nagyon ideges voltam, mikor kivittük a demót a PAX-ra, főleg, hogy a szervezők a terjesztőknek és a first-partyknak (Microsoft, Sony) is csak a kiállítás reggelén szóltak a dologról. Most is minden a Take 2 kezében van, így mi arra várunk, hogy szóljanak, mikor éri meg üzletileg kiadni a játékot. Annyit viszont megígérhetek, hogy még 2011 karácsonya előtt kiadjuk a DNF-et."

Azaz bár a fejlesztésért a Gearbox felel, a csapat addig polírozza a játékot, amíg a kiadó úgy nem dönt, hogy eljött a kiadás ideje. Reméljük, ez nem vezet további csúsztatásokhoz...