Néhány nappal ezelőtt ]{redenc kollégám adta le a hírt, mely szerint a sokak által már több, mint egy évtizede várt Duke Nukem Forever ismét késik, igaz, csak egy hónapot. Sokan (mi is) marketingfogásra gyanakodtak, a Gearbox Software igazgatója, Randy Pitchford viszont elmondta a Eurogamernek, hogy a csúszásnak komolyabb oka van ennél.

"Nincs semmi trükk, tényleg hittünk a májusi megjelenésben a bejelentéskor. Mindig van némi kétely és mi igyekszünk kihasználni a tapasztalatunkat, amikor megjósolunk egy dátumot. Bár ebben nem vagyunk tökéletesek, abban tökéletesek vagyunk, hogy a legjobbat akarjuk kihozni a termékeinkből. Azt hiszem, erőltetve tudtuk volna tartani a májust, de nem szerettünk volna minőségbeli kockázatot vállalni annak tudatában, hogy milyen sokan és milyen régóta várják a játékot. Mi magunk is rajongói vagyunk Duke-nak, és nagyon jól esik, hogy a többi rajongó még mindig bízik bennünk és támogat minket. Köszönjünk, igyekszünk meghálálni!"

Hogy tényleg ez-e a valódi ok, nehezen mondható meg. Annyi bizonyos, hogy egy hosszabb bétatesztelés jobb eredményt hozhat, de a marketing is nagy úr a szakmában, arról már nem is beszélve, hogy jön pár igen erősen konkurens játék májusban, amikkel lehet, hogy nem akart ütközni a kiadó (pl. az L.A. Noire). Akárhogy is, Duke elvileg júniusban visszatér közénk...