A Duke Nukem Forever egy élő legenda, ami idén főnixmadárként éledt újjá hamvaiból, immár nem is először. A játékot most a Gearbox fejleszti, jövőre tuti kijön, tudja ezt minden csecsemő. Na de mi történt az alatt a tíz év alatt, amíg a sorozatot eredetileg is készítő 3D Realms (ami a tévhitekkel ellentétben csak egy afféle brand volt az Apogeen belül) ült a programon? Nos, George Broussard végre megszólalt, és a Maximum PC-nek adott interjújában hosszasan ecsetelte a kegyetlen esztendők megpróbáltatásait.

"Bárcsak lenne valami drámai válasz arra a kérdésre, hogy mi tartott ennyi ideig, de sajnos nincs. Egyszerűen sose volt kész. Egy csomó fejlesztői hibába ütköztünk. Nem volt semmiféle ostoba küzdelem a tökéletességért, mint ahogy azt a Wired magazin tavalyi cikke lefestette. Azt hiszem, a legtöbbet a grafikus motorok licencelése ártott. Sok szar megesik ilyenkor, és nincs más hátra, mint folytatni, vagy megölni a játékot. Én ezt sosem akartam. 2007 és 2009 között aztán fordult a kocka, egy csomót fejlődtünk, s a ma ismert játék nagy része is akkor alakult ki." -- fejtette ki George.

Hát, azt hiszem, ez felér ezer más véleménnyel is. A játékot az engine-cserék vitték a szakadék szélére, melyek ráadásul feleslegesek is voltak, hisz a DNF-et tuti nem a látvány miatt fogjuk szeretni jövőre sem. Mindenesetre jó volt hallani, hogy maga a nagyfőnök is beszélt az esetről, most már megnyugodhat a lelkünk.