Az Epic megígérte és az Epic betartotta: az E3 utolsó napján leleplezték a következő generációs konzolokra és csúcsvideokártyákra optimalizált Unreal Engine 4-et. Bár a nemrég debütált képek alapján sejthettük, hogy valami nagy dolog készül, az új engine egy lapáttal rátett minden elvárásunkra -- talán csak a Square Enix nextgen Final Fantasy-motorja kelhet versenyre vele, igaz, az annyira, hogy ha pisztolyt szorítanának a fejemhez sem tudnám eldönteni, melyik néz ki jobban.

Az első videón a bemutatkozó screenshotok halállovagja látható három percen át. Impresszív bemutatkozás, a lényeg azonban csak ez után jön egy tízperces prezentáció képében, melyben megismerhetjük az UE4 editorjának képességeit. Az Epic ugyanazt csinálta, amit a Crytek, csak épp sokkal fejlettebb technológiával: az összes pályaelem valós időben variálható a szerkesztőben, akár egyszerre több platformon is, így a fejlesztési metódus a hihetetlen részletgazdaság ellenére is gyorsulhat egy keveset. A motor továbbá annyi grafikai lehetőséget támogat, hogy felsorolni is fájna, meg különben is, a képsorok ezer szóval is felérnek.


Halállovag techdemó


Az új editor bemutatása