Most hogy már ismerjük mind a Microsoft, mind pedig a Sony következő generációs konzoljának a felépítését, kijelenthető, hogy ebben a ciklusban az architektúra szempontjából az egyszerűség volt a szempont. A gépek egy, a személyi számítógépekhez nagyon hasonló felépítést kaptak, ami megkönnyíti a fejlesztők munkáját. Mindennek tetejébe a teljesítmény, a nyers erő jelentősen megnövekedett az előző generációhoz képest, hogy így több mozgásterük lehessen a csapatoknak, létrehozva ezzel azokat a játékokat, amiket mindig is szerettek volna, de eddig nem volt rá lehetőségük.

A megrögzött PC-s játékosokat azonban mindez nem nagyon hatotta meg, maximum csak azon morfondírozhatnak, hogy mikor éri be egy mezei személyi számítógép az új konzolokat, ha még nem tette volna. Nos, a EA technológia fejlesztésekkel foglalkozó vezetője szerint egyhamar még nem lesz szoros a verseny -- Rajat Teneja a LinkedIn profilján közölt bejegyzésben azt mondta, hogy a next-gen konzolok legalább egy teljes generációval előrébb járnak, mint a most kapható csúcsszámítógépek; a felméréseik szerint az audio- és videoteljesítmény 8-10-szer jobb, mint PC-n.

A konzolok számítási képességének és az adatviteli sebességének köszönhetően már nem kell finoman bánni az erőforrásokkal a programok fejlesztése során ezzel a videojátékok olyan médiává válnak, mint még soha -- mondta Teneja, aki nagy fantáziát lát a kapcsolódó hardverekben is. Itt természetesen a SmartGlass technológiára és a PS Vitára gondolt, mely külön képernyőként használható, ezzel kiterjesztve a játékélményt. „A PlayStation 4 és az Xbox One felépítése rengeteg lehetőséget biztosít arra,, hogy az élményt a tévéről a telefonunkra, majd a számítógépünkre vigyük könnyedén, hogy aztán bárhol bármilyen eszközön szórakozhassunk.”

Te mit gondolsz erről az egészről? Az új konzolok valóban megelőzik egy teljes generációval a jelenleg kapható csúcskategóriás számítógépeket, vagy Rajat Teneja csak egy újabb marketingmaszlagot próbál lenyomni a torkunkon?

xbox-one.jpg