Az EA konferenciáját visszafogottabban sikerült várni, mint a Microsoft dinamitját, talán emiatt is sikerült jóval nagyobbat durrannia. Bár az igazi puskaport a nemrégiben megvásárolt BioWare és a csak a partnerprogram segítségével felkarolt Double Fine (Tim Schafer csapata) lőtte el, azért a konferencia végtelenül profi volt, és sikerült jó pár nagyot is nézni. Már a nyitány is megadta az alaphangulatot a végtelenül profi Dante's Inferno videónak köszönhetően, Riccitiello felbukkanása azonban egyből lehűtötte a kedélyeket, egy kis Sims 3 ízelítő után ugyanis a konzolok és a kislányok (!) kapták a főszerepet.

EA Girls

Bemutatkozott a Little Pets Shop, amely egy MMO program, méghozzá 6-8 éves lánykák számára. Mindenki megkreálhatja a saját maga kis édes plüssfiguráját, hogy azután derekas módon minijátékokban, a gonosz emberektől védve elszórakozgasson. Chatszoba — élőhanggal! —, vidámság, saját gyerekszoba, röviden ennyit ígér a kiadó. Az EA Girls (!) által készített program azonban nem az első, gyerekeknek készülő franchise, az ugyanis a Charm Girls Club, amely konzolokra készít pizsipartis, hajlakkspray-fújós, őrült programokat. Cél elsősorban a Wii és a DS.

EA Sports

Miután kellően kiszörnyülködtük magunkat a gyermeteg dolgokon, még nem volt vége a sokknak (ugyan időrendben nem ez következett, de ide kívánkozik): bemutatkozott ugyanis az EA Sports Active, amelyben fitneszezés közben, hol máshol, mint Wii-n, 30 nap alatt számottevő súlytól szabadulhatunk meg. Hogy higgyünk nekik, egy kétgyermekes családanya is a színpadra lépett, aki nagyon jól érezte magát a rivaldafényben, de egy épkézláb mondattal nem tudott a dolgokhoz hozzászólni. Végül, ha már sport, a Grand Slam Tennis is bemutatkozott, amelyet maga Pete Sampras demonstrált, és (az okosok szerint) az első, valódi reális teniszcucc a Nintendo platformjára.

Ha pedig sport, térjünk ki az EA Sports divízióra, amely idén, akár csak minden évben, a belét kidolgozta, hogy nagyjából 10 hónap alatt valami érdemlegeset tudjon az asztalra tenni. Először a Fight Night Rounds 4 mutatkozott be, amely, bár csak új generációs konzolokra készül, alaposan beindíthatta a bokszrajongók nyáltermelését. A valós fizikai motorral készülő játék igazán ütős, és alapjául szolgál a négy bokszos alapigazság: legyél gyors, okos, erős, és stílusos — a felvonultatott klasszikus sportolók mindegyike észben tartotta ezeket. Ha pedig bunyó, akkor EA MMA: ketrecharc a javából, de a címétől (és arról, hogy 2010-ben várható) eltekintve még semmit sem tudunk.

A Sports részleg elsősorban az online megoldásokra ment rá, amely nem is csoda, lévén, amióta csak statisztikákat vezetnek a szerverekről, több, mint 500 millió különböző meccs zajlott le az interneten, hála az EA játékok hálóorientáltságának. Az EA most azon dolgozik, hogy a web és a sport még inkább összefolyjon. Az NCAA Football nevű csoda példának okáért textúrává alakítható, akár zippelt képeket is feldolgozó, kizárólag böngészővel elérhető felülettel hódít, de a Madden NFL 2010 is megkapta a maga internetes részlegét, amelynek segedelmével minden meccsünkről statisztikákat oszthatunk meg másokkal, sőt, az átigazolásokat akár a munkahelyről, vagy egy iPhone-ról is megoldhatjuk; ha hazaérünk, elég csak elindítani a játékot, és már a megbolygatott csapat fogad minket.

NFS Shift

Még rezeg a léc, hiszen az autóvezetés is sport (ahogy a sakk is az, fura, hogy nincs EA Chess 2010), úgyhogy feltétlenül szót kell ejteni a Need for Speed: Shiftről. A készítők vagy nem haladnak túl jól, vagy csak visszafogták magukat, hiszen sok újdonság nem derült ki: a cucc alatt még mindig egy veszett jól kinéző grafikus motor dorombol, a hangulata pedig őrjítő, de nagyjából ennyiben ki is merült a demonstráció. A szintlépő pilóta ötlete újként hat (segedelmével különböző, játékbeli kunsztokért medálok helyett XP-szerű pontokat kapunk és fejlődünk bennük), de ezt nem fejtették ki túl részletesen, így beszélni se nagyon lehet róla.

Saboteur

Nos, most, hogy kisportoltuk magunkat, kezdjünk el a vérben dagonyázni, ide a komolyabb címekkel, amelyek egyikét, vagyis a Saboteurt a Pandemic biztosítja. A szoftver egy sandbox-cucc (afféle keveréke a GTA-nak, hiszen van járműhasználat, és az Assasin's Creednek, hiszen főhősünk bármit képes megmászni), amelyben a nácik által megszállt Párizsban mehetünk oda, ahová akarunk. Feladatunk, hogy minél inkább szabotáljuk (innen a cím...) az elnyomó németek tevékenységét: minél ügyesebbek vagyunk, és minél több feladatot oldunk meg, annál több szín költözik az elején szinte fekete-fehér világba. A videón az Assasin's Creed randevúzik a Commandosszal, a kérdés, hogy ebből az EA alatt egyszer már lebőgő Pandemic mennyit tud kihozni részletesebb előzetes a mostani Guruban!).

Crysis 2

A Crytek gárdája is megjelent, de a belépőjüket azt hiszem, sehol nem lehet túl bőven tárgyalni. Elmondták, amit már tudtunk — vagyis hogy készül a Crysis 2, ráadásul első ízben a csapattól szimultán három platformra —, aztán körbenéztek riadtan ("úristen, ez engem most felvesz?"), majd a műsorvezető biztatása után kis túlzással sikoltva el is menekültek, mindezt 30 másodperc alatt...

All Points Bulletin

Ha pedig külsős cégek, nem sétálhatunk el az All Points Bulletin című csoda mellett, amely egy MMOG, ahol durván egy nagytucatnyi játékos gyilkolja egymást, amúgy GTA módra, az egyedileg, aprólékosan megalkotott város uralmáért. A bűnözőszimulátorra való hasonlóság nem véletlen, annak kitalálója áll ugyanis a szoftver mögött — ez azonban nem menti meg, a videó alapján ugyanis (sajnos) most nem sikerül durrantani, egyedi karakterek, jó kontra gonosz ide vagy oda.


Brütal Legend

Ami az APB-nek jó eséllyel nem sikerül, az a Brütal Legendsnek már hónapokkal ezelőtt csak a koncepcióval ment: megvette az egész szerkesztőséget, és engem is kilóra. Tim Schafer, a játék kitalálója már a színpadra lépésekor is elhallgattatta a termet (persze csak a prezentáción szokatlan, éles és őszinte tapsvihar után). Sok dolgot nem tudtunk meg, azon kívül, hogy a Judas Priest Rob Halfordja, a Motörhead Lemmy Kilmeistere, mindenki Lita Fordja, és a denevérevő Ozzy Osbourne is kiemelt szerepet kapott a szoftverben, de ez az a cím, ahol a dalok, és Jack Black beszélnek. Míg a nóta jó megválasztásával sikerült egy epikus videót összehozni, addig Jack egy videóüzenetben köszönt a játékosoknak, ahol látszott, hogy a két egyéniség (vagyis ő, és Tim) nagyon jól kijönnek egymással.


BioWare

Végül, de nem utolsósorban, a BioWare-en volt a sor, hogy elvarázsoljon minket. Az igazság az, hogy ez sikerült, de nem úgy, ahogy vártuk: bár mind a Mass Effect folytatásából, mind a Baldur's Gate lelki örökösének kikiáltott Dragon Age-ből láttunk videót, egyik sem döngölt bennünket a földbe. Arra várni kellett a show végéig, amikor is elsötétült a terem, felcsendült az egyik Star Wars himnusz, majd milliónyi jedi és sith lovag özönlötte el a termet.

Igen, a Star Wars: The Old Republicnak sikerült összehoznia azt, amelyet a cég saját franchise-aitól vártunk volna — magyarán szólva az egész terem, meg mi, a nézők is kis túlzással összecsináltuk magunkat a gyönyörűségtől. Az internetes szerepjáték, bár Csillagok Háborúja, mégis a BioWare sajátja: ők teremtették meg azt a filmek előtt több ezer esztendővel játszódó világot, amelyben messzire elkerülnek minden filmes utalást, és most ők is viszik ezt tökélyre. Ez lehet a te saját hőskölteményed, szól a reklámszöveg, mi pedig hiszünk és bólogatunk, hiszen a TOR az első MMO, amelynél elhisszük, hogy az EverQuest óta kitaposott ösvényről letér. Minden játszható karakterkaszt saját sztorival rendelkezik, így bármelyikkel is fogunk bele a játékba, egy teljesen új élményt kapunk; minden NPC-nek megvan a maga sztorija, és mindenki színészekkel felvett mondatokat mond: több százezer hangot rögzítettek a szoftver kedvéért. Végül jött az első filmes trailer, amely hangulatában bebiztosított mindenkit: itt büntetés van, nem is akármilyen...





Egy szó, mint száz, Peter Moore (aki valószínűleg megpróbálja a Microsoftnál magára tetováltatott Halo feliratot FIFA-ra változtatni) ide, John Ricciotello oda, két, relatíve külsős cégnek kellett megmentenie a profin megtervezett, mégis vérszegény konferenciát. Azonban megtették, így a tökéletes show-elemek és a Brütal Legends, karöltve a Star Wars: The Old Republickal, igazi élménnyé változtatta ezt az éjszakát. És még az Ubisoft hátra van...!

(Hamarosan frissítjük a hírt videókkal és képekkel!)