Enemy Territory: Quake Wars friss információkMindenekelőtt egy gyorstalpaló a játékról azoknak, akik még nem ismerik. A történet a közeli jövőbe röpít minket, nagyjából hatvan évről van szó, a Földet le akarják igázni a Stroggok - nagydarab, ember formájú kibernetikus lények, akik egyes végtagjaikat fegyverekre és mechanikus gépekre cserélik -, őket kell megállítaniuk az embereknek, a GDF hadsereg kötelékében.

A készítők nagy hangsúlyt fektetnek a csapatmunkára. Most nem a fragek száma lesz a legfontosabb, hiszen minden feladat teljesítéséért tapasztalati pontot kapunk, így akár egy lövés nélkül is a ranglista élén végezhetünk. Minden kasztnak specifikus feladatai vannak, tehát a mérnököknek meg kell javítani egy hidat például vagy a katonáknak felszabadítani egy újraéledési pontot, segítségképp egy iránytű is mutatja az utat. Ezek a pontok állandóan frissülnek, hogy mindig a harchoz legközelebb éledj fel. Az újságírók által tesztelt első pályán, a Valley-n máris nagyszerűen megmutatkozott, hogyan is működik ez játék közben. Itt egy hidat kell először megjavítani, amire csak a már említett mérnökök képesek. Amíg ők dolgoznak, addig a mesterlövészek keresnek egy alkalmas helyet, ahonnan képesek védelmet nyújtani számukra. A katonák eközben építhetnek lövegeket, amikkel a levegőből fedezhetik a többieket vagy például járművekkel mehetnek támadni.

Enemy Territory: Quake Wars friss információkA játékban nem csak nagy, nyílt tereken csatázunk majd, lesz alkalmunk úgymond városi harcot is vívni, mondjuk a Refinery nevezetű pályán. Ez utóbbiban a kommandós (Spec Ops) karakter nagyon hasznos lehet majd. Például felmászunk egy magas épület tetejére és onnan irtjuk a jónépet a mesterlövészpuskánkkal, vagy várunk, amíg az ellenfél tankokat küld át a közeli hídon, és amint közel ér, légitámogatást hívunk és nézzük, ahogyan nagy ütemben növekszik fragjeink száma. Ezt egy kis eszközzel hajthatjuk végre, amivel RTS-szerű nézetben kijelölhetjük a célpontokat az űrben keringő lövegek számára, de távcsővel is megtehetjük ugyanezt. Van még egy apró kütyü, amit kihasználhat ez a karakterosztály, mégpedig a kamerával felszerelt tapadós bomba. Ezt a szerencsés újságírók egy ellenséges csapatszállító repülő aljára erősítették fel, megvárták, amíg tele lett és felemelkedett a levegőbe, majd megnyomták a gombot és kapták is érte a szép szavakat az elszállt játékosoktól... A Stroggok lopakodó karaktere képes embernek álcázni magát, és addig nem bukik le, amíg csak a kését használja, illetve amíg más meg nem látja, hogy embert öl.

A fegyverek másabbak lesznek egy kicsit, mint a korábbi Quake játékokban. Például a shotgun nem sebez akkorát, most egy fejlövés kell, hogy valaki meghaljon, nem elég közelről eltalálni. Ez azért lett így megoldva, mert zártabb terepen túl erős lenne. A railgun nagyjából ugyanolyan, mint korábban volt, de most két lövés között várnunk kell néhány másodpercet, hogy feltöltődjön, ha a legrősebb sebzést akarjuk elérni. Egy másik változtatás, hogy ha bezoomolunk, akkor jobban rá tudunk közelíteni a dolgokra, mint az emberek a sniperrel, de ennek az az ára, hogy kevésbé lesz részletes az, amit látunk, így nehezebb lesz célozni egy kicsit. A rakétavetőnél az volt a furcsa, hogy a tűzgomb lenyomása után csak néhány másodperccel később indult el a rakéta. Ez remélhetőleg ki lesz javítva a végleges verzióban, mert elég idegesítő lenne a tüzelés után még pár másodpercig a célkeresztben tartani az ellenfelet. A karaktereknél lesznek speciális kis kütyük, néhányat már említettem fentebb. A Strogg lopakodó például egy EMP-eszközzel meg tudja bénítani pár másodpercre a járműveket, de lesz nála egy kis repülő felderítő egység is, amit akár támadásra is használhatunk, például magukat elbarikádozó ellenfelekkel szemben.

Enemy Territory: Quake Wars friss információkJárművekből sokféle lesz, nagy mennyiségben és gyorsan is termelődnek újra, tehát nem kell sokat várakozni, hogy valami hasznosabb járgányt szerezzünk. Minden nagyszerűen ki van dolgozva rajtuk, például a Stroggok lépegetője tud futni, fedezék mögé bukni és természetesen a túl közel kerülő katonákat is el lehet taposni egy külön gomb segítségével. De például a kis buggy-szerű járműveket vezetőknek sem kell aggódni, ha egy nagy tankkal vagy lépegetővel találják  magukat szemben, hiszen ha nagy sebességgel nekihajtunk az ellenfélnek, akkor lehet az többször akkora is, biztosak lehetünk benne, hogy kivégezzük.

A John Carmack programozó zsenijének köszönhető Mega-Texture technológia nem csak a hatalmas pályák megjelenítését segíti, úgy, hogy közben nem zabálja fel a játék a gépünk összes erőforrását, hanem a ködeffektet is elfelejthetjük, így akár a pálya végéig is elláthatunk, ha elég magasan vagyunk. A korábbi Doom3 motoros játékokban megfigyelhető műanyag érzés most nem lesz jelen, ez is nagy pozitívum.

A netkódon is sokat dolgoznak a Splash Damage fejlesztői; ha olyan ellen játszunk például, akinek lassú a kapcsolata, akkor is folyamatosnak látjuk a mozgását, mert a szerver megbecsüli, milyen mozgást végez - ám akit ez zavar, ki is kapcsolhatja. Jó hír, hogy a Punkbuster már az első naptól jelen lesz, és a fejlesztők ígérnek egy külön rendszert, ahol lehet jelenteni a csítereket, így azonnal fel tudnak ellenük lépni.

A fejlesztők most keményen dolgoznak az optimalizáláson és a 12 pálya finomhangolásán, hogy júniusra elkészüljenek a demóval és a teljes játékkal.