A Cracked ezen a héten is jelentkezett egy olyan videóval, ami a játékvilággal foglalkozik: a stáb ezúttal az online játéktér hét főbűnét vette sorra egy korábbi, egyébként nagyon érdekes cikkre alapozva.

A független fejlesztők körében közkedvelt stílus a retro, vagyis az, hogy egy modern, sokkal többre képes konzolon vagy PC-n a régi szép időket felelevenítő, csak pár tucatnyi pixelből álló karaktereket és egyszerűen felépített, felülnézetből mutatott városokat, pályákat építenek. Ennek a stílusnak ékes példája a nem is olyan régen megjelent Retro City Rampage, amire nem csak jó ránézni, hanem jó játszani is.

A programot Brian Provinciano készítette, akinek eredetileg az volt az ötlete, hogy az eredeti GTA III-at készíti el 8-bites változatban. A munkához egy saját fejlesztői készletet is épített, hogy a NES-re könnyebben menjen a munka, de végül a Grand Theftendo névre keresztelt garázsprojekt kinőtte az ősöreg platformot, teret adva a ma ismert Retro City Rampage-nek -- de nem szűnt meg teljesen a játék. Az RCR WiiWare kiadásában megtaláljuk majd a 8-bites, a Grand Theftendo reinkarnációjának tekinthető ROM City Rampage-t, amit később Steamen is megkapunk egy ingyenes frissítés formájában.

Közel három év kellett hozzá, de végre megvan a Halo: Reach valószínűleg utolsó meglepetése. Az érdekesség megtalálása azért tartott ilyen sokáig, mert nem maga a játék, hanem a különleges kiadás mellé adott beléptető kártya volt a kulcsszereplő: ha ezt egy UV-lámpával megvilágítjuk, akkor az ONI logó felett megjelenik a Spartan-program vezetője és kitalálója, Dr. Catherine Halsey arcképe, aki a kék fényben Cortana kiköpött mása. Ez persze nem meglepő, hiszen a mesterséges intelligenciát a tudós saját magáról mintázta, a szöveteit felhasználva.

Érdekességek a hétvégére -- Retro

Mivel nagyon rég volt már minőségi cosplayról szó itt az Érdekességek rovatban, most két nagyon szép jelmezt is hoztam. Az első Erikku-kun Guzman nagyon részletes Zer0 felszerelése, amit csak egy leheletnyi utómunkálattal (értsd: Photoshop) egészítettek ki a tökéletes látvány érdekében. A második pedig a StarDustShadow nevet használó rajongó saját kézzel készített Connor-jelmeze, ami akár egy hivatalos reklámban is megállná a helyét, olyan szép.

Érdekességek a hétvégére -- Retro Érdekességek a hétvégére -- Retro

A Virtuix Omni összeköti a kellemeset a hasznossal, hiszen ezzel állva és járkálva merülhetünk el a Skyrim virtuális világában. A szerkezet egy több irányú futópadból, egy virtuális valóság szemüvegből, és egy Kinectből áll, ezek pedig együttműködve lehetővé teszik, hogy egy kis testedzés keretében teljesítsük a küldetéseinket – egyelőre azonban nagyon kezdetleges a dolog: futni és ugrani úgy látszik, még nem nagyon lehet, és a kamera mozgását is finomítani kell még. A csapat a Kickstarter segítségével szeretné majd tökéletesíteni az ötletet.

Pénz és sárm Swarm

Érdekességek a hétvégére -- Retro

Hetekkel ezelőtt megkezdődött Edward Gorey fekete humorú, gyerekkönyvnek álcázott The Gashlycrumb Tinies című kötetének játékokra koncentráló variációja, a The Game Over Tinies. A mostanra már elkészült műben a brentalfloss the comic rajzolója A-tól Z-ig sorra vette a híres karakterek halálát, természetesen úgy ábrázolva ezeket, ahogy Gorey tenné. Az eredmény egyszerűen gyönyörű, nagyon ajánlott a megtekintésük.

Érdekességek a hétvégére -- Retro

A héten Tennessee állam Brownsville városában tűz tört ki egy családi ház padlásán, földig égetve az épületet. Szerencsére senki sem sérült meg az esetben, ugyanis a család legfiatalabb tagja, a hatéves Taylor Hendrix hajnali négyig játszott Xboxon, s pont időben észrevette a tüzet, majd felkeltette a szüleit, ezzel megmentve mindenkit. És még mondja valaki azt, hogy a játékok károsak...

A Phosphor Games egy pofás techdemót adott ki, melyben azt mutatják be, hogy az Unreal Engine 4 segítségével milyen részletesen lehet karaktereket készíteni a ruhájuktól kezdve a különleges, néha teljesen bizarr képességeikig. Ahhoz azonban, hogy mindez valóság lehessen, a Project Awakened formájában, pénzre van szüksége a csapatnak, mégpedig közel 300 ezer dollárra a következő négy napban, különben nem készülhet el a játék -- reméljük, ez a videó segít egy kicsit.