A Superdata adatai alapján 2016 az eddigi legerősebb év volt, összesen 91 milliárd dollár fordult meg a játékiparban. Ebbe természetesen a mobil free-to-play alkalmazásoktól kezdve, a multiplatform címeken át, a AAA-kategóriás játékokig minden beletartozik, és nem meglepő módon jelentős hányadát a mobilpiac teszi ki, 40.6 milliárd dollárral. Utána következik a PC mint platform, de szégyenkezni nincs ok, egy erős második helyet biztosított be a maga 35.8 milliárd dollárjával, a konzolok (kombinálva, csak digitális eladások) ehhez képest komoly lemaradással, összesen 6.6 milliárdos forgalommal végeztek. Utána a játékos-videók (4.4 mrd), a virtuális valóság (2.7 mrd), végezetül az esport (0.9 mrd) hozta a legtöbb hasznot az iparágban.

Mit szűrünk le ezen adatok alapján? Az állítólagos „haldokló PC gaming” továbbra is egy felfújt mítosz (a bevételek jelentős részét egyébként a free-to-play játékok bevételei teszik ki, tehát nem valószínű, hogy egyhamar megszűnik ez az üzleti modell). És a VR sem áll rosszul - ahhoz képest legalábbis, hogy idén debütált mégis kenterbe verte az esportot, melyről pedig tudjuk, hogy növekvő népszerűségnek örvend. A jövőre vonatkozó projekciók az iparág folyamatos növekvését prognosztizálják, a magunk részéről reméljük, hogy ehhez számos emlékezetes és minőségi játék járul majd hozzá.

satisztika-2016-bevetelek.jpg