A Left 4 Deaddel is előrukkoló Turtle Rock Studios új játéka, az ősszel érkező Evolve egy kooperatív-kompetitív multiplayer akciójáték, amiben négy játékos Huntereket, azaz vadászokat alakít, egy ötödik pedig egy hatalmas, folyamatosan átalakuló idegen lényt irányít, amit az együttműködő Hunterek igyekeznek elpusztítani. Az Evolve-ról már többször is beszámoltunk a PC Guru Online-on (Evolve bejelentés; lesz single player játékmód; részletek a játékmenetről; előrendelői extrák), most pedig, hogy a GameInformer mind a négy Hunter osztályt bemutatta, ideje átvenni, mi újat tanultunk az elmúlt hét során.

Markov, az Assault Hunter

Az Assault osztályba tartozó karakter neve Markov, jellemzőit tekintve pedig egy átlagos, kifejezetten harcra szakosodott szereplő. Nagy sebzéssel bír, ugyanakkor jól bírja, ha ütik -- tipikusan olyan figura, amit az ellenség képébe lövő, gondolkodni nem igazán szerető játékosoknak találtak ki. Markov fegyvertára egy közelre ható, ionsugarat lövő ágyúból és egy távolabbi célpontok kiiktatására szolgáló puskából áll. Ezen felül elektromos aknákat tehet le az ellenfél útjába, amik nem ártanak a csapattársaknak. Markov speciális képessége, hogy elektromágnenes pajzsot vonhat maga köré, ami segít visszaverni az ellenfél gyengébb támadásait. Ez a pajzs persze csak ideig-óráig él, meg kell tanulni taktikusan bánni vele. A Turtle Rock szerint Markov a régi motoros FPS-rajongók kedvence lesz, ugyanis előbb lő, aztán kérdez.

Griffin, a Trapper

Griffin igazi vadász, egy vén róka, akit csak a vad elejtésének gondolata éltet. Mivel azonban nem egy izompacsirta, na meg a korban is benne van jócskán, fizikai tulajdonságait kénytelen éles eszével pótolni, így mindenféle csapdákra szakosodó, úgynevezett Trapper osztályú pasas lett belőle. Griffin legfontosabb fegyvere egy szigonyágyú, amivel lelassítja és szem előtt tartja a prédát, miközben a többi Hunter folyamatos tűz alá veheti azt. Mindemellett kis hatótávolságú szonárokkal is fel van szerelkezve az öreg, amik telepített állapotukban minden Hunternek jelzik, ha a célszemély áthaladt rajtuk, így segítve a lény helyzetének meghatározását. Ha pedig minden kötél szakad, Griffin a speciális képességét is hadba hívhatja, ami azt jelenti, hogy egy hatalmas energiabúrát von maga és közvetlen környezete köré, amiből sem társainak, sem ellenségeinek nincs menekvése. A Trapper képességei elsősorban a taktikát, stratégiát előtérbe helyező játékosokat célozzák -- ezért is van Griffinnek mindössze egy közepes hatótávú pisztolya, ami legfeljebb időnyerésre jó.

Hank, a Support

Griffin nem az egyetlen élemedett korú harcos a Hunterek között, a Support, azaz támogató osztályt erősítő Hank is könnyen nyugdíjba vonulhatna, ha nem élvezné olyan nagyon, amit csinál. Supportként Hank feladata a többi csapattárs állapotának fenntartása, ám ezt nem a szokásos szanitéc-megoldásokkal (gyógyítás, buffolás) éri el, hanem az ütőképesség növelésével. Hank elsődleges fegyvere a pajzságyú, ami ideiglenes sebezhetetlenséget jelent a célba vett Hunternek. Ezen felül birtokolja a második legerősebb támadó fegyvert a játékban, ami egy közelharcra fejlesztett lézervágó -- a csapdába ejtett szörny felszeletelésénél mi sem egyszerűbb! És ha ez még nem lenne elég, Hank kérhet szőnyegbombázást, és rövid ideig láthatatlanná tud válni a környezete számára. Talán kicsit túl táposnak is tűnik a karakter így elsőre, de bízzunk benne, hogy a Turtle Rock tudja, mit csinál.

Val, a Medic

Val a negyedik, egyben utolsó Hunter, aki egyedüliként erősíti a gyengébb nemet a csapatban (na, ez ám a szójáték). Val legfontosabb felszerelése a medigun, ami teljesen úgy működik, ahogy a Team Fortress 2-es Medic sugárágyúja: célba vesszük az egyik Huntert, ráeresztjük a gyógysugarat, és amíg "lőjük", addig a karakter folyamatosan gyógyul. Sőt, az elesett játékosokat is fel lehet támasztani vele, akár távolról is! Ugyanakkor Val nemcsak gyógyítani, ölni is képes: mesterlövészpuskájának távcsövén át kirajzolódnak a célpont anatómiailag gyenge pontjai, hála a hölgy orvosi szaktudásának. Ezen túl Val is képes megbénítani a lényt egy rövid ideig, ha pedig nagy gáz van, egy kis rádiuszon belül masszív életerő boostot szolgáltathat az összes többi Hunternek. Val tehát a csatatéren is hasznos, nemcsak egy gyógyszurival rohangáló, csini nővérkéről beszélünk. Elsősorban azok fogják élvezni ezt a kasztot, akik szeretnek az események sűrűjétől távol tevékenykedni.

Ennyi volt a Hunterek bemutatása; a képeken díszelgő GameInformer logót, reméljük, elnézitek nekünk, a helyzet az, hogy ezek az információk még mind-mind az amerikai magazin exkluzív anyagához tartoznak. Ugyanakkor a képek az Evolve korai változatából valók és meglehetősen jól néznek ki -- várjuk a további infókat és érdekességeket!

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!