A Digital Foundry csapata úgy döntött, hogy egymásnak ereszti az Xbox One és a PS4 konzolt, arra voltak ugyanis kíváncsiak, hogy milyen teljesítménybeli különbségek vannak a két gép között. Persze a konzolok csak az év végén kerülnek a boltokba, így a kísérlet nem teljes, arra viszont nagyon is jó, hogy rávilágítson egy fontos dologra: nincs óriási különbség a rivális gépek között -- legalábbis a grafikai teljesítmény terén.

A csapat célja az volt, hogy a GPU szemszögéből vizsgálják meg a következő generációs konzolokat, ezért egy olyan PC-t állítottak össze, melynek videokártyái a legközelebb esnek a konzolokban látott megoldásokhoz. Annak érdekében pedig, hogy a teszt minél megbízhatóbb legyen, olyan processzort választottak, ami nem gátolja a VGA-k teljesítményét -- egy 4,3 GHz-re húzott Core i7 3770K CPU-ra esett a döntés, amit 16 GB 1600 MHz-en ketyegő DDR3 RAM szolgált ki.

A képzeletbeli Xbox One konfigurációban egy 600 MHz-re korlátozott Radeon HD 7850 dolgozott, míg a PS4-et mintázó gépben egy szintén 600 MHz-re butított Radeon HD 7870 XT. Ez így nagyjából 50%-os különbség a PS4 javára a GPU terén, pont ahogy majd a konzolokban is jelen lesz, a lefuttatott tesztekből azonban az látszik, hogy ez az 50%-os előny élesben már csak olyan 20-25%-os (maximum 33%-os) gyorsulást hoz, sőt néha még kevesebbet is. 

Nyilván meg kell jegyezni, hogy ez csak egy nagyon egyszerű teszt volt, ami sok faktort nem vett számításba, ám ennyiből is látszik, hogy ebben a generációban sem lesz ég és föld különbség a két rivális között.