Darrell Gallagher, a Crystal Dynamics főnöke az EDGE-nek beszélt arról, miért is döntött a csapat az új Tomb Raider esetén a reboot koncepciója mellett. Szerinte a régi tónus elfáradt, ideje volt a cserének.

"Úgy éreztük, szükséges, hogy újraépítsük a sorozatot. Lara mindent elért, amit elérhetett, és úgy éreztük, abba az irányba már nem tudnánk fejleszteni. Itt volt a lehetőség, hogy olyan embereket is bevonjunk, akiket érdekelt a sorozat, de nem érezték elég modernnek Lara karakterét. Minden követ megmozgattunk vagy kicseréltünk, s bár minden más lett, Lara valahol még mindig Lara maradt."

Az új Tomb Raider egy sokkal sötétebb és realisztikusabb játék lesz az eddigieknél, a sztori pedig -- reboot lévén -- mindent elfelejt, amit a korábbi részekben láthattunk. A történet szerint a fiatal Lara egy Japán melletti szigeten szenved hajótörést, hogy szembenézzen a lehető legfélelmetesebb ellenfelekkel. A játék elvileg még idén megjelenik, bár túl sok információ nincs róla.