A Lionhead atyaúristene, Peter Molyneux nemrég elbeszélgetett a developmag csapatával arról, mit tanultak az utóbbi években a játékfejlesztésről. A kopaszodó úriember elmondta, hogy megreformálták a munkamenetet, elsősorban a kreativitást és az emberi erőforrások kímélését szem előtt tartva. Tudniillik az első Fable munkálatai során nem ritkán 80 (!) órás munkaheteket is tartottak, aminek következtében családok szakadtak szét. Azonban a Fable 2 munkálatai már gördülékenyebben mentek, ugyanis csak a munka legvégén kellett hétvégén is dolgozni.

Érdekességképpen a tervezőmester elárulta, hogy régebben úgy születtek az új játéktervek, hogy ő bejött az irodába -- néhány feles elfogyasztása után -- és kijelentette, hogy valami nagyon jó ötlet jutott az eszébe. Ezt a rendszert persze azóta már megszüntették, helyette egy pár fős kreatív csapat dolgozza ki az új játékok alapkoncepcióját, főleg arra koncentrálva, hogy szórakoztató legyen a játékmenet. Ebben a szakaszban aztán egy jó ideig megrekednek, ami cseppet sem költséghatékony, de Peter szerint ez így van rendjén, ugyanis a lehető legjobb játékokat szeretnék elkészíteni.

Ne feledjük, a Lionhead berkeiben jelenleg legalább két játék készül (Projekt X, Fable 3), amikről a reményeink szerint a jövő heti GDC-n hallani is fogunk valamit, igaz, Molyneux azt tervezi, hogy a beszédében csak a fejlesztés tervezési szakaszáról fog mesélni; arról, miként alakul ki egy új ötlet a kísérletezgetéseik közepette.