Lényegében szólva a rajongói keménymag -- kik között nagy számban olyanok is találhatóak, akik a Tactics címet viselő taktikai játékon kívül még csak bele sem szagoltak az univerzumba -- kaszákkal és vasvillákkal rohamozta meg a stúdiót: a szemükre vetették az Oblivion "elmainstreamesedését" (de szép magyar szó, lényegében a tömegek felé való elmozdulást próbálom vele leírni), azt, hogy ez a csapat nem elég tapasztalt (igen, elvégre csak négy, igen szórakoztató szerepjátékot raktak már le az asztalra), sőt, egyesek egészen odáig merészkedtek, hogy bármiféle információ meg egyéb alap nélkül leoblivionozták a programot, és előre temették az első szinten is legyőzhető szupermutánsokat. Ez volt a múlt -- aztán, ahogy elkezdtek csepegni az információk, megjelentek a meglehetősen óvatosan, a cég előző játékához képest minimalista módon kiszórt videók és képek, egyre kevesebb lett a felháborodott hang, egyre több a felfokozott várakozás...
Fallout 3: anyagi atombomba
Hiába az előző részek fanatikusainak ellenállása, a rakás pesszimizmus, amellyel mindenki viseltetett a megjelenés előtt, a Fallout 3 jött, látott, és robbantott, de nem kicsit!
Lényegében szólva a rajongói keménymag -- kik között nagy számban olyanok is találhatóak, akik a Tactics címet viselő taktikai játékon kívül még csak bele sem szagoltak az univerzumba -- kaszákkal és vasvillákkal rohamozta meg a stúdiót: a szemükre vetették az Oblivion "elmainstreamesedését" (de szép magyar szó, lényegében a tömegek felé való elmozdulást próbálom vele leírni), azt, hogy ez a csapat nem elég tapasztalt (igen, elvégre csak négy, igen szórakoztató szerepjátékot raktak már le az asztalra), sőt, egyesek egészen odáig merészkedtek, hogy bármiféle információ meg egyéb alap nélkül leoblivionozták a programot, és előre temették az első szinten is legyőzhető szupermutánsokat. Ez volt a múlt -- aztán, ahogy elkezdtek csepegni az információk, megjelentek a meglehetősen óvatosan, a cég előző játékához képest minimalista módon kiszórt videók és képek, egyre kevesebb lett a felháborodott hang, egyre több a felfokozott várakozás...
Támogass minket!
A PC Guru februárban indította el támogatói programját, azzal a céllal, hogy az új, online érában is segíthessétek a magazin hosszú távú működését. A közösségi támogatáson keresztül biztosítható, hogy még több hírrel, teszttel, előzetessel, kritikával, beszámolóval, videóval és egyéb érdekességgel kedveskedhessünk számotokra.
Kapcsolódó információk
Fallout 3 megjelenés:
2008. október 31.
Fallout 3 gépigény:
CPU: 2400 MHz,
RAM: 1024 MB,
VGA: 256 MB,
HDD: 6 GB



Ez inkább egy "második személyű" nézet, vagy hogy fejezzem ki. Mint ilyen Resident Evil 4-ben, mikor előveszi az ember a fegyvert (csak azért nem Cold Fear-t mondok, mert azt talán kevesebben ismerik). A kamera a jobb oldalon van a képrenyőn, a játékos meg a bal oldalán. Szóval ez inkább egy váll feletti nézet.
Mondjuk én kíváncsi lennék, hogy vajon akkor is az Oblivionhoz lenne-e hasonlítva a játék, ha mondjuk a Dark Messiah fejlesztői csinálták volna?
Amúgy egyvalami olyan, amit el lehet ítélni, és benne van az Oblivionban, s még jogos is az elődöket megnézve: a first person valós idejű harc. Azt egy-az-egyben integrálták az Oblivionból, és míg ott nagyon élvezetes volt számomra, itt a VATS mellett elég gyenge pont.
De ilyen mozgások miatt nem lehet elítélni, szerintem sem. Bár tényleg vicces, itt is és az Oblivionban is. Olyan nőiesen fut a karakter
Mutánsokat meg még én sem láttam így futni
Mesteri lett a játék, nem vitatom, tutkó megveszem eredetiben ( is
Én akkor sem tudok szabadulni az enyhe utóíztől, ami minden egyes kattintás után jelentkezik...Ezt azért kár lenne tagadni. Ettől még nálam is 90 fölött van bőven. Abba is kellett hagynom, mert féltem, hogy megint hetekig a monitor előtt ragadok. .D
Én egy RPG-ben nem azt nézem, hogy mozog egy karakter, mert azt leszarom. Egy RPG lényege a szabályrendszere. Ettől egyedi. Az Oblivion és a Fallout szabályrendszere két különböző dolog. Innentől kezdve nincs miről beszélni, mert nem lehet összehasonlítani a kettőt. És nincs is értelme. A Fallout 3-at a korábbi részekhez kell hasonlítani, és nem azon lovagolni, hogy ugyanúgy rohangál benne valaki, mint egy másik játékban, mert ez kákán csomókeresés...
Mert ha rajtam kívül még sokan látnak hasonlóságokat egy másik rpg-hez az lehet hogy nem véletlen és nem mi vagyunk az idióták mert úgy kezeltetek mintha egy egyértelmű ténynek mondtam volna ellent ami lehet hogy egyértelmű de csak szerintetek az és jó lenne ha tisztelnétek a vélemények különbözőségét is.
Akkor most megyek is falloutozni mert egy jó játék.
Játszottam az Elder Scrolls: Arena-val: nagyon tetszett. Morrowind: több ezer órát töltöttem el vele. Oblivion: sajnos még "csak" százasokban mérhető, mennyit öltem bele. Sőt, nekem az Oblivion a kedvenc részem, elsősorban azért, mert játéktechnikai dolgokban felül tudta múlni a Morrowindet, tehát az előző részt (mérföldekkel jobb A.I., élő világ, épkézláb történet, összehasonlíthatatlanul izgalmasabb küldetések).
S kipróbáltam a Fallout 3-at: lehidaltam tőle, ölelje meg! Nem voltam FAN, szóval ettől is lehet, hogy engem nem zavarnak dolgok. Meg attól is, hogy én Oblivion-FAN vagyok.
A játék szerintem tökéletesen vegyíti a Fallout és az Oblivion jó tulajdonságait. Bár az Oblivion fejlődésrendszere nekem rohadtul bejött (meg úgy az Elder Scrolls-féle általában), de a Fallouté olyan egyedi dolog szintén, ami szerethető a sok másik, megszokott szabályrendszer mellett. Így örömmel üdvözöltem. Emellett ott van a jó kis posztapokaliptikus hangulat, ami nekem mindig is jobban bejött, mint a fantasy világ (vagy mondjuk a Deus Ex cyberpunk környezete - de az nem ide tartozik).
A Vaultból való kilépés zseniális, szerintem! Illetve az is hangulati bomba, hogy be lehet fogni rádióállomásokat. Kb. 2 percig csak roptam a rock 'n' roll-t kint, a pusztában, roncsok és mutánsok között. A S.T.A.L.K.E.R. alapjáték óta először éreztem ilyen jó, magába szippantó atmoszférát.
S ami előtte volt, az sem volt semmi: ahogy végigkísérhetjük a felnövésünk, rohadtul emlékezetes!
Illetve a harc... Nos, én akciós ember vagyok, bár imádom a körökre osztott harcrendszert is (én a Jagged Alliance 2-vel kezdtem). Ám ebben a játékban sokkal jobban tetszett a V.A.T.S. Nem olyan, mint az előző részekben, kicsit könnyítettek rajta, az tény, de iszonyatosan élvezetes szerintem! Azzal szórakoztam, hogy az Overseer lányának kilődöztem a lábát mindig
Szóval emlékeztet engem is az Oblivionra, de szerintem sokkal inkább Fallout ez. Egyszerűen annyiról van szó, hogy egy olyan fejlesztőcsapat kezébe került, aki egy másféle "blockbuster" RPG-t készített eddig, s most megadatott nekik a lehetőség, hogy életre keltsenek egy legendát. Ők pedig kreatívan beépítették eddigi tapasztalataikat úgy, hogy a régi nagy név lehető legkvésbé sérüljön.
Persze meg tudom érteni a rajongókat, főleg azokat, akik gyűlölték az Obliviont. De én sajnos a Fallout 1-et nem rongyosra játszottam, csak belekóstoltam, illetve TOP 3-as listámban ott van az Oblivion is...
Az meg egy egetverő nagy marhaság, hogy "akciójáték mer' lőni kell benne". Akkor a Doom 3 meg RPG, mert vannak nemjátékos karakterek, akik nem szörnyek, nem lőnek ránk, és rájuk lehet kattintani! S még beszélnek is ekkor! Hű! Tiszta Baldur's Gate-lopás ez a Doom 3 b+!
Ott van a Vampire: lehet benne lőni, de, ha nincs megfelelő jártasság a lőfegyvereknél, akkor aztán annyi headshotot lehet leadni, amennyit akarunk: az ellenfél nem fog kinyúlni, hanem ott döglünk meg n00bként, mert előbb lelő. Na, ez az RPG.
Teljesen mindegy, hogy milyen fegyvert használunk egy játékban, vagy, hogy használunk-e fegyvert. Szerintem az RPG a fejlődésről, és a világgal való széles körű interakcióról szól - legyen az párbeszéd, vagy ütlegelés, vagy event stb.
És nem, a két dolognak semmi köze ahhoz hogy Oblivion motorját használták, csak spóroltak az egésszel egy picit, ami sosem baj.
Amúgy meglepően jó lett a játék, kár hogy a célzásba (VAT vagy mi is volt) nem lehet se vakítani, vagy lassítani, marad a jó öreg headshot...