• Modern gépekre költözik a Gex trilógia
  • A Limited Run dolgozik rajta
  • A felújítás a Carbon Engine-t használja
  • Megjelenési dátumot viszont még nem kaptunk

A Crystal Dynamics kapcsán leginkább olyan játékok juthatnak az eszünkbe, mint például a modern Tomb Raider-epizódok és a Legacy of Kain, ám nem szabad elfelejteni, hogy ez a csapat készítette a Gex nevezetű platformert is, melynek második része épp idén februárban ünnepelte a 25. születésnapját. A sorozatban a címadó gekkóval kellett megmentenünk a világot (jobbára a főhős legfőbb ellenfele, Rez ténykedései miatt), a sablonosnak ható sztori azonban egy poénokban gazdag szériát takart, amely ugyan trilógiává bővült 1999-ben, de a sorozat körül azóta is csend honol.

Pontosabban honolt, a Limited Run ugyanis nemrég bejelentette, hogy Gex Trilogy néven készül a franchise felújítása, amely mindhárom epizódot (Gex, Gex: Enter the Gecko, Gex 3: Deep Cover Gecko) magában foglalja. A remake a Carbone Engine-t fogja használni, és minden modern gépre (PC, PS5, Xbox Series X/S, PS4, Nintendo Switch) befut, pontos megjelenési dátumot azonban nem közöltek a fejlesztők. A bejelentéshez egy rövid, leginkább a hangulatot megalapozó kedvcsináló is érkezett, a tegnapi bemutató során pedig nem csak a hüllő visszatérését leplezte le a stúdió, ugyanis egy másik klasszikus, az 1995-ben debütált Clock Tower is ráncfelvarott formában tér vissza, méghozzá 2024 elején.