Miközben parázs viták folynak arról, hogy az Nvidia-féle Maxwell architektúra tud-e aszinkron számításokat végezni (ezt elvileg driverekkel fogják megoldani), addig az AMD nemzetközi technológia-marketing felelőse, Robert Hallock kijelentette: az AMD előre fog törni.

„Látni fogjátok, hogy idén és jövőre a DirectX 12-t használó fejlesztők túlnyomó többsége az AMD-t fogja választani.” -- mondta Hallock az AMD subredditen, és hozzátette, hogy mindez a Mantle-nek köszönhető, ami PC-n és konzolon egyaránt megtanította a fejlesztőket arra, hogy alacsonyszintű API-val dolgozzanak; ennek a gyümölcse fog szerintük most beérni.

A helyzetet persze árnyalja, hogy jelenleg még nincsenek kész DirectX 12-es játékok, amikkel tesztelni lehetne a gyártók által hangoztatott hatékonyságot, így nehéz megjósolni, hogy ki kerül majd ki győztesen, de az egészen biztos, hogy kemény küzdelemre lehet számítani.

amd-logo.jpg