A rengeteg bevezetett újítás és a PC-n történt korszerűsítés fényében nyugodtan kijelenthetjük, hogy tavaly a FIFA 11 volt a focis játékok királya, ismét maga mögött hagyva a nagy riválist, a PES-szériát. Az EA azonban még nincs teljes mértékben megelégedve, s ezért már komoly munkálatok folynak a FIFA-sorozat következő darabján, melyben igyekeznek finomhangolni az eddig bemutatott innovációkat.

Az EA Canada produkciós vezetője, David Rutter az Official PlayStation Magazinnak elárulta, hogy a csapata egy impozáns listát állított össze arról, hogy mi mindent szeretnének javítani a következő játékban. Ezen a listán pedig előkelő helyen szerepel többek között a mesterséges intelligenciát érintő hiányosságok pótlása és a játékmenet felgyorsítása.

„Úgy gondolom, remek munkát végeztünk a Personality Plus rendszerrel, de a csapatok mesterséges intelligenciája ezt nem támogatja úgy, ahogy azt szeretnénk. Például nem veszik észre, ha Peter Crouch a 16-os környékén helyezkedik, így nem küldik a magas labdákat.

A pontrúgásokkal sem vagyok megelégedve és az is zavar, hogy nem tudok gyorsan elvégezni egy bedobást, vagy kiválasztani azt, hogy ki végezze el a szabadrúgást. Ebben a tekintetben még előző generációsak vagyunk.”

Rutter továbbá azt is elmondta, hogy a FIFA-széria legújabb részét a fejlesztők lélekkel töltik meg, ami a gyakorlatban például úgy fog kinézni, hogy ha egy nemrég átigazolt játékosunkat idegenben pályára állítjuk a korábbi klubja ellen, a közönség hangos fújolásba fog kezdeni, és a rivális csapat agresszívabb játékot fog mutatni. Az EA célja ezzel az, hogy megértessék a játékosokkal: a FIFA nem csak pusztán a sportról, hanem az azt övező szenvedélyről is szól.

A FIFA 12 valamikor ősszel fog megjelenni, nagy valószínűséggel PC-re, Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra.